Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در بازدید از کارخانه های کاشی ابرکوه مطرح شد

تولید آبنوس و سیمین در گرو تزریق اعتبار 100 میلیارد ریالی/هیچگونه حمایتی نشدیم/صباغیان: در حدود وظایف واحدهای تولیدی راحمایت می کنیم


نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی پس از شندین مشکلات کارخانه های آبنوس و سیمین ابرکوه اظهار کرد: مسئولین نباید لحظه ای درنگ کنند و در حدود وظایف از واحدهای تولیدی حمایت می کنیم.

به گزارش سرو ابرکوه، عصر امروز محمد رضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی در سفر خود به شهرستان به همراه زارع رئیس اداره تعاون، کار، رفاه اجتماعی و آقایی بخشدار بخش مرکزی از دو کارخانه کاشی آبنوس و سیمین که در آستانه تولید می باشند بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

 

در حاشیه اولین بازدید، غلامرضا جدی مدیرعامل کارخانه کاشی سیمین  ابرکوه، اظهار کرد: استارت کار این واحد صنعتی از اواخر سال 1389 زده شد و هم اکنون با تعداد 22 نیروی کار و 14 پیمانکار در مرحله مونتاژ دستگاه ها می باشد.

جدی تصریح کرد: در حال حاضر با صرف هزینه ای بالغ بر 560 میلیارد ریال خط تولید 80 درصد و قسمت آماده سازی 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای اتمام این مراحل حدود 100 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی ادامه داد: فاز اول کارخانه سیمین دارای 2 خط تولید با ظرفیت روزانه 16 هزار متر مربع می باشد که در صورت رسیدن به مرحله بهره براداری برای بیش از 170 نفر به بصورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.

جدی در خاتمه با بیان این نکته که در دولت جدید (دولت یازدهم) هیچ همکاری با ما صورت نگرفت، خاطر نشان کرد: در صورت تأمین اعتبار این واحد تولید در اوایل سال 96 به مرحله بهره برداری خواهد رسید؛ لذا از مسئولین تقاضا داریم در این رابطه هر گونه همکاری لازم را جهت پویا شدن صنعت در این شهرستان داشته باشند.

 

در ادامه سجادی پور مدیر عامل کارخانه کاشی آبنوس بیان کرد: این واحد صنعتی با پیش بینی 8 خط تولید که 4 خط آن مربوط به فاز اول است، در اواخر سال 1386 راه اندازی شد؛ اما در ادامه کار به خاطر افزایش قیمت ها، تورم بی سابقه و تحریم های بسیار این پیش بینی محقق نشد و در نهایت برای تولید بر روی سه خط متمرکز شدیم.

وی تصریح کرد: در مجموع کارخانه آبنوس نیازمند 600 میلیارد ریال اعتبار می باشد که تا کنون به غیر از در نظر گرفتن ماشین آلات، بیش از 150 میلیارد ریال هزینه شده و رسیدن به مرحله تولید در گرو تزریق اعتباری به ارزش 100 میلیارد ریال می باشد که در صورت تحقق تا 9 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

شایان ذکر است کارخانه کاشی آبنوس ابرکوه هم اکنون با 25 نیرو در مرحله مونتاژ می باشدکه در صورت راه اندازی کامل برای بیش از 200 نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

در خاتمه محمد رضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه در مجل شورای اسلامی در رابطه با ارزیابی کارخانه های مذکور اظهار کرد: رفع مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان یکی از اولیت های ما می باشد که تمامی توان خود را در حدود وظایف برای حمایت از تولید و ایجاد اشتغال به کار می گیریم.

صباغیان در خاتمه یاد آور شد: بازدید امروز بسیار خوب بود و خوشحالیم که سرمایه گذاران به ابرکوه وارد شده اند؛ در همین راستا مسئولین در رابطه با پیگری مشکلات واحدهای مذکور نباید لحظه ای درنگ کنند.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد