Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس امور هنری ارشاد خبر داد:

حروف نگاری نام مقدس «علی (ع)» توسط هنرمند ابرکوهی


غلامعباس خاموشی هنرمند ابرکوهی کار حروف نگاری نام مقدس «علی (ع)» را آغاز کرد تا در آینده ای نزدیک نمایشگاهی از این نام برپا کند.

به گزارش سرو ابرکوه، حمید رضا بصیری کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با سپری شدن عید غدیر خم کار حروف نگاری یا تایپوگرافی نام مقدس علی(ع) در شهرستان توسط استاد غلامعباس خاموشی با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ منور علوی آغاز شد.

بصیری گفت: حروف نگاری یا تایپوگرافی با ترکیب تصویر و نوشته شروع شد اما امروزه کارکرد آن کار با حروفی است که صرفاً یک فضای ترکیبی و ترکیب بندی ایجاد می کند و در عین حال نوشته ماهیت و هویت خویش را کاملاً حفظ نماید.

وی خاطرنشان کرد: تکنیک به کار رفته در تابلوها اکثرا به صورت قلم و مرکب برروی کاغذهای دست ساز اجرا خواهد شد که امید است  تا فرارسیدن سالروز میلاد امیرالمومنین علی(ع) در سال آینده بیش از صد تابلو با نام مقدس علی(ع) جهت برپایی نمایشگاه آماده شود.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه، خاموشی پیش از این در سال 92 نمایشگاهی از آثار نقاشیخط و حروف نگاری با موضوع آیه شریفه "بسم الله" در محل زورخانه پوریای ولی ابرکوه و گالری سوره حوزه هنری یزد نیز برپا نمود.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد