Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سرپرست اداره کل میراث یزد:

حساسیت مسئولان ابرکوه، نسبت به «بافت تاریخی» این شهر قابل تقدیر است


سرپرست اداره کل میراث یزد از حساسیت مسئولان ابرکوهی نسبت به بافت تاریخی و آثار این شهرستان قدردانی کرد.

به گزارش سرو ابرکوه، با حضور امام جمعه شهرستان ابرکوه، نماینده شورای اسلامی استان یزد در شورای عالی استان ها و معاون شهردار ابرکوه، در محل اداره میراث فرهنگی استان یزد با سرپرست این اداره دیدار حضوری انجام شد و مسائل گوناگون میراث ارزنده شهرستان ابرکوه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان ابرکوه در مورد اهمیت میراث فرهنگی و اینکه مردم و مسئولین شهرستان خود حافظ و دوستدار میراث فرهنگی هستند مطالبی بیان و لزوم توجه بیشتر مسئولین استان و کشور را خواستار شدند.

رضا ربانی، نماینده  شورای اسلامی استان یزد در شورای عالی استان ها، هم با توجه به اهمیت میراث ابرکوه که بالغ بر 450 اثر تاریخی و بعضا هم جهانی است خواستار پیگیری ثبت جهانی سرو 4500 ساله ابرکوه و تعامل بیشتر میراث و شهرداری شد.

مصطفی فاطمی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی یزد هم ضمن تاکید مجدد بر اهمیت میراث فرهنگی در شهرستان ابرکوه خصوصا بافت تاریخی این شهر از حساسیت مسئولین در این مورد تشکر نمود و موضوع انجام کارهای مشارکتی و شهرداری ابرکوه در بافت تاریخی را به اطلاع رساند و گفت: در آینده نزدیک این کار انجام خواهد گرفت و مقرر شد در آینده نزدیک جهت بازدید از پروژها و آثار شهرستان در ابرکوه حضور یابد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری ابرکوه، در ادامه این ملاقات ، سید علیرضا رسولی، معاون شهردارابرکوه، کارهای انجام شده شهرداری خصوصا کارهای مشارکتی با میراث را برشمرد، و در مورد ساماندهی کوشک عزت آباد با همکاری میراث فرهنگی مطالبی را بیان داشت.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد