Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه هشدار داد

خواب خرگوشی دولتمردان در برابر آثار مخرب فضای مجازی/ دین و هویت ملی جوانان قربانی فضای مجازی است


امام جمعه ابرکوه گفت: فضای مجازی زمینه از هم پاشیدگی خانواده ها را ایجاد کرده و راه فساد و تباهی جوانان را گشوده است و دولتمردان حاضر نیستند از خواب خرگوشی بیدار شده و فکری برای حل این مشکل بردارند.

به گزارش سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه هجر فرصتی برای باز خوانی واقعیت های تلخ و وحشتناک حکومت مستّبد شاه برای جوانان است که این روز ها حتی خاطرات رنج آور آن دوران هم برایشان بازگو نمی شود و در فضای پاک و مصفّای جمهوری اسلامی همچون ماهی درآبند.

وی به ذلت ملت ایران در زمان طاغوت اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که در ذلت ملت ایران همین بس که طبق لایحه کاپیتولاسیون، یک سگ آمریکائی بر شاه ایران شرف داشت؛ یعنی اگر کسی متعرّض سگ آمریکائی می شد باید محاکمه شود اما اگر یکی از مستشاران آمریکائی به شاه ایران معترض می شد کسی حق دخالت و اعتراض به آنان را نداشت.

جولان 60 هزار آمریکایی در ایران زمان قبل از انقلاب
حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه در دوران حکومت شاه نبض کشور در دست آمریکائی ها بود بیان کرد: در زمان طاغوت 60 هزار آمریکائی جولان داده و برای غارت ثروت ملت از یکدیگر سبقت می گرفتند و سپس به خاطر حضورشان در این کشور با منّت حق توحّش می گرفتند!

امام جمعه ابرکوه با یادآوری برخی از وقایع قبل از انقلاب تاکید کرد: سران رژیم و سرسپردگان دربار همه در ناز و نعمت بوده اما قاطبه ملت، سالی یکبار و عید تا عید خوراک خوب می خوردند و شاهد زنده اش خود ما هستیم؛ چرا که آن زمان آنقدر فقر فراوان بود که اگر فقیری به منزل کسی مراجعه می کرد ریالی در خانه نبود که به او کمک کنیم و تنها با گندم در کسیه اش او را روانه می کردیم.

این مقام مسئول در ادامه افزود: جوّ خفقان و استبداد ساواک شاه؛ حلقوم ملت را می فشرد و همه برای نجات از چنگال ظلم و چشیدن طعم شیرین آزادی، لحظه شماری می کردند تا اینکه به برکت انقلاب در سال 57 در سطح کشور فراگیر شد؛ در 26 دی، شاه ذلیلانه از ایران فرار کرد و در دوازدهم بهمن رهبر به آغوش کشور بازگشت و فرمود: من آمده ام تا دست دشمنان را از سر این ملت و مملکت کوتاه کرده و عزت ملت را برگردانم.

حسینی با تاکید بر اینکه پس مانده های حکومت شاه در فکر راضی کردن امام(ره) بودند گفت: سلطنت طلبان در فکر اصلاح رفتارشان برآمدند تا بلکه دولتشان بماند اما در روز 12 بهمن امام(ره) حکومت شاه را غیر قانونی اعلام و اظهار کرد که اساساً این دولت فاسد را نمی پذیرد.

انقلاب نشان داد که مردم میتوانند با داشتن رهبری الهی سرنوشت خود را رقم می زنند
خطیب جمعه ابرکوه پیروزی انقلاب در سال 57 را بر هم زننده تمام معادلات سیاسی دشمنان و سردمداران کفر عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داد که بر خلاف القائات مستکبران، این ملت ها هستند که با داشتن رهبری لایق و الهی، قدرت تصمیم گیری و تعیین سرنوشت را برای خود دارند.

وی افزود: دهه فجر مقطع رهائی ملت ایران و آئینه ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و یادآور خاطرات شیرین روزهای پیروزی انقلابی است که وحدت، یکرنگی، عزت و افتخار در آن می درخشد.

امام جمعه ابرکوه در ادامه سخنان خود به ضرورت بحث شبکه های مجازی که امروزه در بافت زندگی مردم وارد شده و بخشی جدائی ناپذیر از زندگی زن و مرد و پیر و جوان تلّقی می شود پرداخت و گفت: کنترل شبکه های اجتماعی مجازی در اختیار ما نیست و در ماجرای آشوب اخیر هم نشان داد که در زمان بحران این شبکه ها نقش اصلی را در تشدید بحران دارند.

قربانی شدن دین و هویت ملی در فضاهای مجازی/ دولتمردان در خواب خرگوشی هستند
حسینی با اشاره به سخن رهبر انقلاب که وضعیت امروز را سونامی اطلاعات بیان کرده اند، افزود: جنگ فرهنگی دشمن از همین کانال های فضای مجازی است و دشمن در همین جبهه در تقابل با انقلاب است و هویت دینی، ملی و باستانی ما در همین فضا قربانی می شود.

امام جمعه ابرکوه افزود: فضای مجازی زمینه از هم پاشیدگی خانواده ها را ایجاد کرده، روابط نامشروع را زیاد و راه فساد و تباهی جوانان را گشوده است و دولتمردان و مسئولین همه این آثار مخرب را می بینند ولی حاضر نیستند از خواب خرگوشی بیدار شده و فکری برای حل این مشکل بردارند.

حجت الاسلام حسینی یکی از کارکردهای منفی شبکه های اجتماعی را تقویت سلطه فرهنگی غرب و دشمنان قسم خورده عنوان کرد و افزود: بهره برداری از این فضاها از همان سیاستی پیروی می شود که  قدرت های جهان آن را تدوین کرده اند؛ حالا دیگر غفلت بس است به فکر نجات ملت و کشور باشید.

انتهای پیام / ک
 




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 4.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد