Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در نامه ای عنوان شد

درخواست رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور از روحانی


دکتر«علی‌محمد آدابی» در نامه‌ای به رئیس محترم جمهور مطالبی را عنوان کردند.

به گزارش یزد رسا، متن نامه بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصديقين

با عرض سلام به پيشگاه حضرت ولي الله الأعظم (ارواحنا له الفدا) و درود بيكران به روح ملكوتي حضرت امام راحل(ره) و سلام و تحيت به محضر رهبر فرزانه انقلاب و عرض سلام و ادب خدمت رياست محترم جمهوري محبوب و مردمي.

جناب آقاي دكتر روحاني

سال‌هاي سال زخم و جراحت خنجر ستم جباران را بر دوش داشتيم و سياهي و ظلمت استكبار و استعمار را بر روح خسته‌امان ناظر بوديم. در آن فضاي ظلمت و خفقان و غفلت و بي‌عدالتي، علمداري طليعه‌دار گشت و آزادمردان را به مبارزه فراخواند و او امامي بود كه اينك در ايام رحلت جانگداز او هستيم و اينك ما مانده‌ايم و راهي طولاني در جهت تحقق آرمان‌ها و انديشه‌هاي بلند آن امام راحل(رحمت خدا بر او باد). ما مانده‌ايم و رسالتي عظيم و شاهد راهمان چشمان نگران خانواده‌هاي معظم ايثارگران و شهداست كه سال‌هاي رزم و حماسه را با گوشت و پوست و خون خود لمس كرده‌اند. چشمان پاره پاره و به خون نشسته‌اي كه پيكر عزيزانشان هنوز در ميان خاك‌هاي شلمچه و فكه مدفون است. اكنون كه هياهوي دنياطلبي طبقه پزشكسالار، دنيا را به كام خويش در مي‌كشد و زرق و برق شعارهاي پوپوليستي و فريبنده آنان ما را مورد استهزاي استكبار رو سياه قرار داده است، باید با واقع‌نگري و مديريت صحيح منابع محدود كشور را در راستاي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري در مسير صحيح تأمين سلامت و توسعه پايدار قرار داد.

جناب رئيس‌جمهور

پزشک‌سالاری همواره بر وزرات بهداشت حاکم بوده اما در چند سال اخیر این حرکت‌ها پیچیده‌تر، سخت‌تر و قدرتمندتر شده است بحدی که می‌توان گفت این ۳ساله را باید «دوران استبداد سیاه نظام سلامت» برای پرستاری و مردم شريف و مظلوم كشور نامگذاری کرد، اقدامات و برخوردهایی که در عرض این ۳ سال با پرستاری شد در طول تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی، سابقه نداشته است.

تهديد، تفتيش، تحقير، تبعيد و شكايت غيرموجه اخير وزارت از نماينده منتخب صنفي پرستاري به جرم افشاگري دريافتي‌هاي نجومي و چند ده ميليوني و چند صد ميليوني قاطبه پزشك‌سالار تنها چند مورد از اقدامات مذبوحانه ارباب زر و زور و تزوير حاكم بر وزارت بهداشت و درمان فعلي است. عدم پاسخگويي و تعامل با نهادهاي غيردولتي و منتخب آحاد پرستاران كشور عليرغم ارسال ٧ درخواست كتبي از سوي سازمان نظام پرستاري كشور، نمونه بارز خوي استبدادي حاكم بر وزارت است.

اينها نه تنها به اين امر بسنده نكرده‌اند بلكه كوشيده‌اند تا با استفاده از ابزار سرسپردگي برخي مديران نالايق پرستاري در صدد ايجاد شكاف بين اركان سازمان نظام پرستاري كشور برآيند و با برگزاري جلسات نمايشي با حضور عده‌اي تكراري و محدود كه هرگز نماينده جامعه كثير و ٢٠٠هزار نفري پرستاري محسوب نمي‌شوند، نسبت به خودفريبي و ديگرفريبي اقدام کنند که نمونه آن برگزاري جلسه دوشنبه آتي بدون دعوت و حضور رؤسا و نمايندگان حقيقي و منتخب صنفي پرستاري توسط عوامل وزارت است.

جناب رئيس‌جمهور

اينجانب تنها در مقام رئيس يك نهاد غيردولتي مسئول در قبال پرستاري و جامعه خدمت شريفتان عرض مي‌كنم كه اين جماعت با سوءاستفاده از اعتماد حضرتعالي و به خيال خود، سياست «دو سر برد» را پيش گرفته‌اند. از يك سو در صورت ابقاي دولت جنابعالي با ايجاد يك طبقه خطرناك، بر طبل استيلا و سلطه نامشروع خود بر نظام‌هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي كشور مي‌كوبند و در صورت عدم تداوم دولت كريمه جنابعالي، در سايه ايجاد نارضايتي عامدانه بين پرستاران و توده‌هاي ملت باز داعيه كسب قدرت از جناحي ديگر را در سر دارند.

 امروز جامعه پرستاري، در پي اختلاف طبقاتي فاحش و ٤٠ برابري ايجاد شده در پي طرح تحول نظام سلامت، هوشيارانه از وزرات بهداشت عبور کرده است و امیدی به این وزیر ندارد و عزل ايشان را با اصرار تمام از حضرتعالي خواستار است و در ادامه با وحدت،همدلی و انسجام و با بکارگیری همه ابزارهاي قانوني و مدني موجود در جهت پيگيري مطالبات خود و جامعه و تحقق عدالت در نظام سلامت، تلاش می‌کند.

امید است حسن تدبير هميشگي حضرتعالي موجب برون‌رفت از اين وضعيت نابهنجار و بازگشت فضاي اعتدال به نظام سلامت كشور شود.

توفيق و تداوم دولت جنابعالي آرزوي ارادتمندان در سراسر ميهن اسلامي است.

ارادتمند

دكتر علي محمد آدابي

رئيس كل سازمان نظام پرستاري کشور

انتهای پیام




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد