Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرعامل انجمن سرو نگین بی‌همتای کویر:

در صورت تخطی از قوانین بافت تاریخی، متخلف باید خسارت وارده را جبران کند


مدیرعامل انجمن سرو نگین بی‌همتای کویر، گفت : در صورت تخطی از ضوابط بافت تاریخی، ضمن برخورد قاطعانه و پیگیری در مراجع قضایی، متخلف باید خسارات وارده به بافت را جبران کند.

رقیه مجرد مدیرعامل انجمن سرو نگین بی‌همتای کویر، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : بافت تاریخی ابرکوه با وسعت 162 هکتار در تاریخ اول تیرماه سال 95 به شماره 31526 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مجرد با اشاره به برخی قوانین و ضوابط خاص حاکم بر بافت تاریخی، گفت : هرگونه تخریب در محدوده این بافت، انجام هرگونه عملیات در حریم یا مجاورت بناهای تاریخی ارزشمند و بافت تاریخی که منجر به ورود خدشه یا آسیب فیزیکی یا معنوی شود، ممنوع است.

وی افزود : جهت هرگونه ساخت‌وساز یا مرمت بناهای قدیمی و ارتفاع ساختمان‌ها، رنگ‌آمیزی، نصب بنر، تابلو اماکن تجاری، فرهنگی، اداری و خدماتی بر نمای بیرونی بناها، باید مجوز لازم از مراجع ذی‌ربط (میراث فرهنگی و شهرداری) اخذ شود.

مدیرعامل انجمن سرو نگین بی‌همتای کویر، تصریح کرد : همچنین رفع خطر از بناهای فرسوده واقع در بافت تاریخی باید بر اساس قوانین و با رعایت ضوابط خاص و مسائل ایمنی به‌منظور جلوگیری از ورود آسیب و خسارت به بناهای مجاور صورت گیرد.

تأکید کرد : بر اساس مواد 558 تا 559 قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر کاربری در شکل بنا و بافت تاریخی، تجدید و توسعه اماکن تاریخی، نحوه استفاده از ابنیه و...، بدون هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

مجرد در پایان خاطرنشان کرد : در صورت تخطی از ضوابط اعلام‌شده ضمن برخورد قاطعانه و پیگیری در مراجع قضایی، متخلف باید خسارات وارده به ابنیه و بافت تاریخی را جبران کند.

انتهای پیام/ز.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد