Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سردار فتوحی در همایش بسیج و رسانه:

دشمن درجنگ سخت تصرف‌کننده «مرزها» و در جنگ نرم مسخ کننده «مغزها» است


فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: توصیف غرب از قرن 21 ان است که در قرن جدید ذهنیت شهروندان همه قاره ها باید آنقدر به هم نزدیک شود که از چشم انداز فرهنگ آمریکایی، همه عقاید یکسان داشته باشند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از  یزد رسا، فرمانده سپاه الغدیر استان ی یزد صبح امروز در مراسم همایش استانی بسیج و رسانه یزد با بیان اینکه رسانه ها باید در برابر دشمن موضع هجومی داشته باشند نه دفاعی اظهار داشت: رسانه ها امروز مرزبانان فرهنگی کشور هستند و دشمن باید برای ورود و تهاجم به مرزهای فرهنگی کشور از مرزبانان فرهنگی آن عبور کند.

رسانه ها باید ذائقه آفرین باشند

سردار اکبر فتوحی با بیان اینکه رسانه ها نباید تابع ذائقه های خلق شده باشند افزود: نه تنها رسانه هاباید در فضای اسلامی حرکت کنند بلکه باید خودش ذائقه آفرین باشد تا دیگران از او تبعیت کنند و هرگز رسانه ای انقلابی اجازه ندهد و راهی نرود که رسانه های ضد انقلاب از آن تجلیل کنند.

رسانه های واقعی فاتح ساز و به دنبال فتح الفتوح هستند

سردار فتوحی رسانه ها را فاتح ساز عنوان کرد و گفت: رسانه حقیقی به دنبال فتح الفتوح و انسان های فاتح است و رسانه ها استان باید همیشه سعی کنند در این راستا قهرمانان فرهنگی را خلق کنند.

وی تصریح کرد: شما رسانه ها باید در شکل گیری نظرات در امور سیاسی و فرهنگی تأثیرگذار باشید به گونه ای که کم کم به رسالت تبدیل شوید.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس اذعان داشت: اهمیت رسانه ها علاوه بر خلق روحیه گروهی، در خلق روحیه فردی است و بیشتر تأثیرات این قشر بر فرد فرد افراد جامعه است از این رو دین برای گسترش باورهای خویش نیازمند رسانه است و هرگز بدون تبلیغ و رسانه نمی توان باورهای دینی را گسترش داد.

ضرورت ارتباط مراکز دینی استان با رسانه ها

سردار فتوحی با تأکید بر ارتباط مراکز دینی استان با رسانه خاطرنشان کرد: امروز این همایش به همین منظور برگزار شده است چراکه ضرورت این ارتباط در عصر امروز بیش از پیش حائز اهمیت است.

وی گفت: امروز هدف رسانه های غربی کار بر روی ذائقه فرد فرد جامعه مسلمان است و اگر غافل شویم و خط کاری مطلوبی به رسانه ها داده نشود نمی توان جلو دشمن را گرفت.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه امروزه غرب اصول دین اسلام را با خشنونت نشان جهان می دهد ادامه داد: تلاش دشمنان اسلام این است که ذائقه ها را به سمت کشتن سوق دهد به گونه ای که امروزه شاهد بهره برداری از سلفی ها، تکفیری ها و داعش با همین هدف دنبال می شود.

مسئولیت رسانه ها در قبال احکام اسلامی سنگین است

سردار فتوحی مسئولیت رسانه ها را در راستای احکام اسلامی سنگین دانست و اظهار داشت: باید تهدیدها را شناخت چراکه جنگ نرم امروز با جنگ سخت دیروز تفاوت فراوان دارد به طوری که جنگ سخت خشن و همراه با کشتار بود اما جنگ نرم همراه با مهربانی، دوستی و آرام است، جنگ سخت آنی و کوتاه مدت بود امام جنگ نرم با حوصله و با برنامه ریزی برای بلند مدت است، در جنگ سخت ابزار جنگ پیدا و قابل شمارش بود اما در جنگ نرم ابزار جنگ پنهان هستند.

دشمن در جنگ سخت تصرف کننده «مرزها» ودر جنگ نرم مسخ کننده «مغزها» است/فرهنگ آمریکایی؛ نتیجه تصرف خاکریزهای فرهنگی

وی جنگ سخت را تصرف کننده مرزها و جنگ نرم را تصرف کننده مغزها عنوان کرد و افزود: نقشه دشمن بر روی حمله به خاکریزهای فرهنگی یا همان زبان، لهجه و فرهنگ های قومیتی است که وظیفه رسانه ها است تا در مقابل موج سنگین دشمن بایستند چراکه دشمن با تصرف خاکریزهای فرهنگی و تغییر فرهنگ های محلی موفق به ادغام این فرهنگ ها در فرهنگ ملی و سپس ادغام فرهنگ ملی در فرهنگ جهانی خواهد شد و هدف غرب از فرهنگ جهانی همان فرهنگ آمریکایی است.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: غرب زشت اعمال راکه حتی در دنیای حیوانات هم پسندیده نیست را در قالب فرهنگ جهانی و مدرن ارائه می کند و اعتقادات مسلمانان را هدف قرار می دهد و در تلاش است که غیرت، تعصب و همیت مسلمانان را بگیرد.

سردار فتوحی در پایان با تشریح قرن 21 از نظر آمریکا عنوان کرد: توصیف غرب از قرن 21 ان است که در قرن جدید ذهنیت شهروندان همه قاره ها باید آنقدر به هم نزدیک شود که از چشم انداز فرهنگ آمریکایی، همه عقاید یکسان داشته باشند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد