Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

گزارش میدانی/ نظر مردم ابرکوه نسبت به عملکرد دولت در خروج از رکود؛

دولت عملا از رکود خارج نشده است/ ریشه کن کردن بیماری خام فروشی/ دولت باید نسبت به بی برنامگی های خود پاسخگو باشد/تنها راه بهبود «اقتصاد مقاومتی» است


مردم شهرستان ابرکوه، ضمن بیان انتقاداتی سازنده، نسبت به عملکرد دولت در برنامه های اقتصادی کشور، راهکارهایی نیز جهت بهبود ارائه کردند.

صبح امروز خبرنگار سرو ابرکوه، بین مردم رفت تا نظرشان، در مورد عملکرد دولت در خروج از برنامه رکود و همچنین راهکارهای آنان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور را جویا شود.

 

 


دولت عملا از رکود خارج نشده است/ وام خودرو فقط کمک به صنعت خودروسازی بود
در همین خصوص محمد علی فلاح زاده پرسنل دانشگاه پیراپزشکی، در گفتگو با سرو ابرکوه اظهار کرد: دولت علی رغم ادعای خود در خصوص مهار تورم و عبور از رکود، عملا نتوانسته است این مهم را اجرایی کند و اکنون شرایط به گونه ای است که مردم رکود را به خوبی حس و مشاهده می کنند.


فلاح زاده افزود: یکی از اقدامات دولت به بهانه خروج از رکود قضیه فروش خودرو و اعطای وام بود که از نظر کارشناسان هیچ تأثیری در عبور از رکود نداشته و فقط در جهت کمک به صنعت خودرو سازی بوده است.

 

 


رکود و تورم نسبت به گذشته بدتر شده است/ بهترین راهکار اعتماد به جوانان و اجرای اقتصاد مقاومتی است
مریم ابراهیمی دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام نور گفت: اقتصاد کشور در زمان دولت تدبیر و امید نه تنها رو به بهبودی نرفته بلکه رکود و تورم بدتر از سابق شده و تا کنون نه وعده های شیرین دولت محقق شده و نه مذاکرات کاری از پیش برده است.


ابراهیمی اضافه کرد: در حال حاضر اصلی ترین مشکلات مردم در زمینه اقتصادی است؛ لذا اگر دولتمردان به رهنودهای رهبر معظم انقلاب توجه کرده و راهکارهای ایشان را عملی می کردند، قطعا دیگر رکود و تورمی در میان نبود.


وی تصریح کرد: کشور ایران بیش از 35 سال است که با وجود تحریم ها و تکیه بر قدرت نیروهای جوان داخلی هر روز قدرتمند تر از قبل شده تا جایی که امروز این اقتدار ایران، شیطان بزرگ را به وحشت انداخته و او را پای میز مذاکره کشانده است. اگر دولت به همین نیروی جوانان کشور اعتماد می کرد و اقتصاد مقاومتی به طور کامل اجرایی می شد، چنین مشکلاتی وجود نداشت.

 

 


وجود مشکلات اقتصادی در بطن جامعه انکارشدنی نیست
هادی معصومیان مسئول امور دانشجویی دانشکده فنی شریف اظهار کرد: دولت با وجود اقداماتی که انجام داده است هنوز نتوانسته از رکود عبور کند و وجود مشکلات اقتصادی در بطن جامعه انکار شدنی نیست.


معصومیان خاطرنشان کرد: برخی از اقدامات انجام شده در راستای ارتباط با کشورهای خارجی همچون کشورهایی که به عنوان غول های گاز دنیا شناخته شده اند و یا گفتگو با سران کشورهای دیگر در جهت بالا بردن قیمت نفت و ... گام های مثبت دولت بوده است و باید دید آیا نتیجه مثبتی هم خواهد داشت یا نه؟!

 

 


بیماری خام فروشی باید ریشه کن شود/ اقتصاد کشور جز با «اقتصاد مقاومتی» قابل درمان نیست
حجت الاسلام تقدسی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج گفت: با توجه به اینکه دولت یازدهم علیرغم همه شعارهای اقتصادی، فاقد هر گونه برنامه اقتصادی است، تا زمانی که اقتصاد مقاومتی به صورت واقعی از سوی دولت مورد توجه قرار نگیرد و نگاه ها به خارج از کشور باشد، اقتصاد کشور قابل درمان نبوده و خروج از رکود و رونق اقتصادی به این راحتی ها قابل وقوع نیست.


تقدسی تأکید کرد: بیماری خام فروشی که میراث قبل از انقلاب اسلامی می باشد و بعضی ها هنوز ادامه دهنده همان راه هستند، باید ریشه کن شده و  تبدیل به تولید و بالفعل شدن پتانسیل های داخلی شود.

 

 


وام های خودرو فقط باعث افزایش قیمت خودرو شد/ انتقاد به عملکرد دولت در راستای اقتصاد، زیاد است
غلامرضا حیدری کارشناس امور دانشجویی دانشکده فنی شریف گفت: انتقاد به عملکرد دولت در راستای اقتصاد بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال اقدام اخیر دولت در رابطه با وام های خرید خودرو مردم را در آینده ای نه چندان دور دچار مشکل خواهد کرد.


حیدری خاطرنشان کرد: با این عملکرد از یک طرف قیمت خودروها افزایش می یابد و از سوی دیگر بازپرداخت وام ها مردم را دچار مشکلات جدیدی خواهد کرد.

 

 


دولت باید در برابر آینده گان، نسبت به بی برنامگی های خود پاسخگو باشد
محمد حسین مهدی پور کارشناس ارشد علوم ارتباطات بیان کرد: با اینکه تخصصی از اقتصاد ندارم، اما می دانم که با توجه به بیانات حکیمانه و عالمانه امام خامنه ای (مدظله) راه برون رفت از مشکلات اقتصادی چیزی جز اجرای اقتصاد مقاومتی نیست. دولت یکی از عاملان اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی است و اکنون 21 ماه از ابلاغ طرح اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر به دولت گذشت است و علنا امام خامنه ای نارضایتی خود را از عدم اجرای سیاست های ابلاغ شده ابراز نمودند.


مهدی پور افزود: با وجود همه مشکلات اقتصادی، در صورت اجرا شدن کامل اقتصاد مقاومتی کشور ما می تواند از منابع موجود و ملی استفاده کند و روی پای خود بایستد و حتی به عنوان یک قدرت اقتصادی در جهان مطرح شود.


وی تأکید کرد: دولت برای کم کاری خود در دو سال گذشته، در حوزه مسائل اقتصادی؛ نه تنها اکنون باید پاسخگوی مردم باشد بلکه در برابر آیندگان هم مسئول است که چرا این زمان حساس را با بی برنامگی گذرانده است؟

 


فرزانه دهقان دانشجوی رشته حسابداری: این دولت باید به تولیدات داخلی تکیه کند نه اینکه به دنبال صلح با آمریکا باشد که شاید آن ها با برداشتن تحریم ها بتوانند کاری بکنند یانه. ما اگر به توانایی های خود اعتماد و اطمینان داشته باشیم در این صورت است که می توانیم در مقابل همه تحریم ها و رکودها بایستیم و آنها را از بین ببریم و محتاج بیگانگان نباشیم.

 

 


رکود بی سابقه فعلی نتیجه سیاست «در انتظار گذاشتن بازار به خاطر توافق» است
امیر محمود رنجبر یکی از طلبه های مدرسه علمیه ولیعصر(عج) ابرکوه گفت: دولت در ابتدای کار وعده حل قسمتی از مشکلات اقتصادی را طی 100 روز به مردم داد که متأسفانه این وعده تا کنون محقق نشده است و مهم ترین دلیل آن در انتظار گذاشتن بازار به خاطر اجرای توافق بود.


رنجبر تصریح کرد: رکودی که امروز شاهد آن هستیم و طبق گفته برخی کارشناسان در طول سی سال گذشته بی سابقه بوده است، نتیجه سیاست مذکور است. اکنون نیز دولت بسته خروج از رکود را ارائه داده که باید دید تا اجرای کامل بسته، چه اتفاقاتی خواهد افتاد؛ اما بررسی ها نشان می دهد که این بسته بر حجم نقدینگی کشور اضافه می کند.

 

 


حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت بخش بهمن بیان کرد: راهکار پیشنهادی برای خروج دولت از رکود را، تکیه بر اقتصاد مقاومتی، خارج شدن از اقتصاد تک محصولی، افزایش تولید و افزایش اعتبار پول ملی، برشمرد.

 


انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد