Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجه مجلس:

رای هیئت رئیسه مجلس رنگی‌ تر از بقیه نیست/تمامی نمایندگان در بررسی برجام نقش ایفا می کنند


سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت گفت: ما هنوز تا مهرماه فرصت برای بررسی داریم و اکنون معلوم نیست تحریم‌ها رفع خواهد شد یا نه، اگر بگویم تحریم‌ها رفع می‌شود شاید نشود و بالعکس.

به گزارش سروابرکوه، صفر نعیمی زر در گفت‌وگو با  آناج، با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام، اظهار داشت: زمانی که بحث مذاکرات هسته‌ای پیش کشیده شد رهبر انقلاب با صراحت تمام فرمودند بنده به آینده آن خوشبین نیستم اما از تیم هسته‌ای حمایت کردند تا اگر به نتیجه رسید برای کشور مفید باشد و اگر نرسید درس عبرتی باشد برای تعدادی از افراد.

 

وی ادامه داد: بعد از تدوین برنامه جامع اقدام مشترک هسته‌ای و انتشار آن به صورت بیانیه به کنگره دو ماه فرصت بررسی برای رد و یا تصویب داده شد و به موازات آن مجلس ایران نیز همین وظیفه را عهده دارد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: در مورد اصلاح برجام محدودیت‌هایی وجود داشت و مجلس تنها می‌توانست آن را رد و یا قبول کند، البته مذاکرات هسته‌ای با رصد رهبر انقلاب صورت می‌گرفت و تیم مذاکره کننده در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کرد، توصیه رهبری بر این بود که اقتدار ایران حفظ و حقوق مردم پایمال نشود، تیم مذاکره کننده هم به این توصیه عمل کرد.

 

عضو کمیسیون تحقیق مجلس با بیان اینکه کمیسیون ویژه برجام ترکیبی از فراکسیون‌های مجلس است، اذعان داشت: در کمیسیون بررسی برجام 9 نفر از اکثریت و 6 نفر از اقلیت حضور دارند که دو تن از اعضا نیز تفکرات اصلاح طلبی دارند، البته بعد از تعیین نفرات این کمیسیون حاشیه‌هایی توسط برخی از افراد که همواره هستند و خواهند بود ایجاد شد اما رهبر انقلاب به موضوع ورود کردند و گفتند برجام باید توسط نمایندگان ملت بررسی شود.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی تناقض اظهاراتشان با فرمایشات صریح رهبری مبنی بر وجود ابهامات در برجام و لزوم تعیین تکلیف آنها، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران با مابقی کشورها تفاوت‌های اساسی دارد، ما رهبری داریم که آشنا به تمامی علوم و فنون‌ها است و هر آنچه را که رهبری مصلحت بدانند انجام خواهد شد. لذا مردم به هیچ وجه نگران نباشند چراکه مجلس به خصوص فراکسیون رهروان ولایت فرمایشات حضرت آقا را اجرا خواهند کرد.

وی افزود: هیئت رئیسه مجلس تافته جدا بافته از مجلس نیست، تمامی نمایندگان در بررسی برجام نقش ایفا خواهند کرد و هرگس یک رای دارد، رای هیئت رئیسه رنگی تر از مابقی نیست.

 

نماینده مردم آستارا در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تحریم‌ها رقع می‌شوند یا تعلیق، عنوان کرد: ما هنوز تا مهرماه فرصت برای بررسی داریم و اکنون معلوم نیست، اگر بگویم تحریم‌ها رفع می‌شود شاید نشود و بالعکس.

 

وی اضافه کرد: بیشتر از همه رهبر انقلاب در مورد تحریم‌ها دغدغه دارند، توافق هسته‌ای تنها مربوط به ایران نمی‌شود و برای سایر ممالک مسلمان نیز اهمیت دارد. اگر رهبر انقلاب با تعلیق تحریم ها موافق نباشند و بگویند معامله‌ای در کار نیست ما هم همان جمله را می‌گوییم.

 

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد