Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در سی و سومین شب قرآنی نغمه توحید؛

شب قرآنی و شعر به همت ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه برگزار شد


سی و سومین شب قرآنی نغمه توحید، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در سالن اداره ارشاد اسلامی ابرکوه برگزار شد.

به گزارش سرو ابرکوه، برنامه های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر هفته به همت موسسه قرآنی توحید در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد شهرستان برگزار می شود. سی و سومین جلسه این برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، به همت ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه با حضور پرسنل و خانواده هایشان برگزار شد.

شاعران آیینی ضمن گرامیداشت روز بسیج ، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گرامی داشتند و در وصف رشادت ها و دلاوری های بسیجیان اشعاری قرائت کردند.  همچنین قرآن پژوهان، با استناد به آیات قرآن و تفسیر و تحلیل آن به فرازهایی از اندیشه های قرآنی درباره بسیج اشاره کردند. 

رضایی نژاد کارشناس علوم قرآنی با اشاره به تمدید مذاکرات و زیاده خواهی آمریکا تصریح کرد: خداوند در آیه 120 سوره بقره خطاب به پیامبر می فرماید: هرگز از تو راضی نمی شوند (یهودیان و مسیحیان) مگر اینه دینت را رها کنی که اگر چنین شود هیچ هدایت از من به تو نمی ررسد.

چطور استکبار چنین توقعی از ما دارد؛ چرا که آمریکا و هم پیمانانش غیر از این به چیزی راضی نمی شوند. بعضی معتقدند اگر کوتاه نیایم اوضاع اقتصادی کشور وخیم تر می شود ولی نمی گویند دینی که امام حسین(ع) شش ماهه اش را برای آن داد چه می شود؟ خدا در قرآن فرمده شما مقاومت کنید من در آینده پاداش می دهم.

ما فقط روز بسیج و هفته بسیج نداریم بلکه قرن و عصر و دوران بسیج داریم. خداوند دو نوع لطف به بنده ها دارد یکی خفی و یکی آشکار. حضرت امام(ره) شهادت مصطفی را لطف خفی و تشکیل بسیج را لطف آشکار پروردگار نسبت به خود می دانستند.

لازم به ذکر است در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار برگزیدگان مسابقه فرهنگی هنری "مدرسه عشق" برگزار شده بود که در پایان مراسم از آنان تجلیل به عمل آمد.




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد