Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

شورا باید در سنگر دفاع از فرهنگ فعالیت کند/ شاخصه کهن بودن ابرکوه در معابر دیده شود


امام جمعه ابرکوه در دیدار با اعضای شورای شهر ابرکوه بر لزوم فعالیت شورا در عرصه های فرهنگی تأکیدکرد و گفت: فعالیت شورا منحصر به انتخاب شهردار و نظارت بر امور عمرانی نیست.

به گزارش سرو ابرکوه، همزمان با گرامیداشت هفته شوراها، اعضای شورای اسلامی شهر با حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه دیدار و گفتگو کردند که طی آن رضا ربانی گزارش مختصری از عملکرد این شورا بیان نمود و اظهار داشت که شورا توانسته است رضایت نسبی مردم را در زمینه عمرانی و زیباسازی شهر جلب نماید و تا رسیدن به اعتماد کامل تلاش های خود را ادامه خواهد داد.


ربانی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه شورای ابرکوه با همکاری شهردار یک تیم 8 نفره را برای خدمت به مردم تشکیل داده خاطر نشان کرد: بزرگترین مشکل فعلی شورا در زمینه عمران شهری، مشکل آسفالت و  در  راستای افزایش فضای سبز کم آبی می باشد و رفع آن نیازمند مشارکت، همدلی و همیاری کلیه شهروندان است.


در ادامه حسینی امام جمعه ابرکوه بیان داشت: هیچ کسی نسبت به اثرات وجودی شورا و خروجی خدمات آن حرف و اما ندارد و این نهاد می تواند در جهت جلب رضایتمندی عمومی نقش آفرین باشد. گرچه اولین وظیفه شورای شهر تعیین شهردار و نظارت بر امورات مختلف شهری است اما به نظر می رسد ورود شورا در برخی بخش ها به ویژه بخش فرهنگی نیاز جامعه است.


حسینی تصریح کرد: ارزش و اعتبار فعالیت های فرهنگی شورا قطعا کمتر از عمران و زیباسازی شهری نیست بر این اساس برگزاری همایش ها و دعوت از شخصیت ها و فعالیت های فرهنگی در همه قالب ها می تواند یکی از محورهای توفیق عملکرد شورا باشد.


وی افزود: در شرایطی که شاهد تهاجم همه جانبه فرهنگی هستیم، تمام دستگاه ها باید تلاش کنند تا بخشی از هجمه های دشمن را خنثی کنند و این وظیفه تنها بر عهده ارشاد، دانشگاه ها، آموزش و پرورش و تبلیغات نیست. تهاجم علیه هویت فرهنگی کشور در حال پیشروی است پس همه دستگاه ها باید در سنگر دفاع از هویت و فرهنگ اسلامی ایرانی حضور داشته باشند.


وی خاطر نشان کرد: همان طور که رهبر فرمودند «ابرکوه یک شهر کهن و باستانی است»؛ پس باید در جهت جلوه و زیباسازی معابر عمومی این شاخصه به عینه دیده شود به این معنی که وقتی شخصی وارد شهر می شود از تماشای معابر آن به ویژگی کهن و باستانی بودن پی ببرد. ضمن اینکه ابرکوه به عنوان یکی از منزلگاه های امام رضا(ع) به شمار می آید، لذا باید جلوه های شهر نیز با آثار این امام همام مزین و عجین شود.




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد