Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه در دیدار با دانشجویان دانشکده پیراپزشکی:

ضرورت اشتغال زنان در رشته های پزشکی و دبیری/ التزام به ظواهر دینی برای دانشجوی مسلمان، ضرورتی اعتقادی است


امام جمعه ابرکوه در دیدار با دانشجویان دانشکده پیراپزشکی گفت: سیاست دولت اسلامی باید سوق دادن خواهران دانشجو به تحصیل در رشته های پزشکی و نیز تربیت معلم و امور فرهنگی باشد.

به گزارش سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، در جمع دانشجویان دانشکده پیراپزشکی شهرستان ابرکوه در این دانشکده، حضور یافت و با آنان دیدار کرد.

در این دیدار صمیمی، امام جمعه ابرکوه فرصت جوانی را مغتنم توصیف کرد و اظهار داشت: همواره مسیر زندگی بشر بر بستر رویش و ریزش بوده است یعنی روزانه میلیون ها نفر به جهان می آیند و میلیون ها نفر می روند – ورودی ها با رویش جایگزین خروجی ها و یا کهنسالی می گردند که در بستر خروجی قرار دارند، در این میان سیر زندگی وقتی غنی و ارزش می یابد که در راستای تعالی بخشی به اخلاق و فضیلت و خوبی و کرامت انسانی و معنویت باشد.

حسینی افزود: فرصت جوانی وقتی با فرصت دانشجوئی همزمان شد، گل غنچه های امید و استعداد شکوفایی می یابد، اگر این دو فرصت با ایده های دینی و به دور از وساوس شیطان و هوا و هوس باشد، عالی ترین مراحل سیر و سلوک در جهت کمال علمی و عملی برای انسان رقم می خورد به گونه ای که چنین دانشجوئی نه فقط افق سعادت و موفقیت را برای زندگی خود روشن می کند، بلکه نوید بخش توفیق جامعه فردا خواهد بود.

وی بیان داشت: شما جوانان دانشجو، باید زندگی هدفمند را در پرتو تحصیل هدفمند برای خود تضمین کنید و تحصیل هدفمند یعنی اینکه دانشجو انگیزه متعالی در اعتلای علمی و اخلاقی و تضمین بخشیدن به سلامت بهداشتی و روانی و نیز اخلاقی و معنوی جامعه فردا در مراحل تحصیل خود داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی داشتن روحیه و نشاط و پویائی در مراحل تحصیل علوم عالی را برای دانشجو ضروری دانست و گفت: شرط موفقیت شما فرزندان عزیزم داشتن دو عزم راسخ، یعنی جد در تحصیل و سعی در تقوا است.

اشتغال و تحصیل زنان در رشته های پزشکی و دبیری ضروری است

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: باورهای دینی به شما جوانان، صیانت اخلاقی و عملی می بخشد و شما را نزد خدا و خلق عزتمند و با آبرو می کند و بالعکس زندگی منهای دین و ایمان یعنی زندگی بی محتوا که خروجیش جز سرگردانی و افتادن در دام شیطان و پ ارتکاب فساد و سر انجام زشتی و بدنامی، چیز دیگری نیست.

همچنین امام جمعه ابرکوه در جمع خواهران دانشجوی دانشکده پیراپزشکی گفت: تحصیل برای خواهران ضروری و مطلوب است و اشتغال، بویژه در جهت بازدهی برای امور پزشکی، درمانی، مامائی و پرستاری، یکی از ضرورت های محسوس و ملموس است و سیاست دولت اسلامی باید سوق دادن خواهران بویژه دانشجویان جهت تحصیل در رشته های پزشکی و درمانی و نیز تربیت معلم و امور فرهنگی باشد تا به نیاز های ضروری جامعه پاسخ داده شود، بنابراین چه ضرورتی برای اشتغال زنان در امور اقتصادی و اداری و قضائی و اجرائی و غیره است که دولت سیاست مدونه صحیحه ای را در این خصوص برای پیشگیری از اشغال مناصب اشتغالی که حق دیگران است ندارد !

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: بنده توصیه می کنم که خواهران گرایش های تحصیلی خود را به گونه ای گزینه کنند که خروجی تحصیلاتشان، ورودی به آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان و مراکز آموزش عالی برای تربیت دانشجویانی متعهد مانند شما باشد نه منشی تلفن اداره و کارخانه و شرکت ها و موسسات خصوصی و اجیر شدن آنان که به نظر بنده با کرامت دینی بانوان مغایرت دارد.

التزام به ظواهر دینی برای دانشجوی مسلمان ضرورتی اعتقادی است

امام جمعه ابرکوه با اشاره به فضائل اخلاقی و معنوی دختران دانشجو افزود: ما بر این باوریم که الظاهرعنوان الباطن،بنابراین اگر ظاهر دانشجویان ما با وجاهت دینی و جلوه های اخلاقی و ارزش های اعتقادی بویژه عفاف متانت و کرامت و شخصیت آراسته نباشد و بگوئیم قلب و دلت صاف و پاک باشد و ظاهرت مهم نیست! این دروغ محض و خدعه به نفس و نوعی اغفال شیطانی است و التزام به ظواهر دینی برای دانشجوی مسلمان ضرورتی اعتقادی و نیز عملی دارد و این راهکار کسب توفیق شما در آینده سازیتان است.

امام جمعه ابرکوه در پایان دیدار خود با دانشجویان دختر و پسر که به صورت مجزا انجام گرفت به سوالات دانشجویان رشته پیراپزشکی پاسخ داد و دانشجویان مصّرانه خواستار دیدار مجدّد با امام جمعه شدند.

قابل ذکر است در این دیدار دکتر شیخی رئیس دانشکده، معاونین و امام جماعت دانشکده نیز حضور داشتند.

 .

.

 222.

333.

111




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد