Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی یزد خبر داد

فعالیت 14 شرکت و هسته در مرکز رشد گیاهان دارویی اشکذر/ايده هاي نو در انتظار حمایت


رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی یزد گفت: ما در این مرکز به افراد و یا گروه های مستعدی که دارای ایده های نوآورانه صنعتی هستند، مشاوره و آموزش های لازم برای آشنایی با بازار را ارائه می دهیم.

به گزارش سرو ابرکوه، رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی یزد در مصاحبه با خبرنگار نسیم صادق، در خصوص فعالیت های این مرکز علمی اظهار داشت: مرکز رشد گياهان داروئي وابسته به جهاد دانشگاهي مي باشد و به عنوان اولين مركز رشد تخصصي در زمينه گياهان داروئي در استان يزد،با اخذ مجوز از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي و هيات امناء جهاد دانشگاهي فعاليت خود را از بهمن ماه 1394 در شهر اشكذر آغاز كرده است.

«دکتر احمد افروزیان» رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی یزد با بیان اینکه این مرکز علمی از ایده های نوآورانه در زمینه های کشاورزی حمایت های لازم را انجام می دهد، گفت: ما در این مرکز به افراد و یا گروه های مستعدی که دارای ایده های نوآورانه صنعتی هستند، مشاوره و آموزش های لازم برای آشنایی با بازار را ارائه می دهیم.

وی افزود: شناسایی گروه کاری، تثبیت ایده کاری و هویت حقوقی مستقل از دیگر خدمات قابل ارائه در این مرکز است و افراد علاقه مند می توانند در صورت موفقیت و کسب هویت مستقل حقوقی متقاضی استقرار در مرکز رشد شوند.

از ايده هاي نو در زمينه «گياهان دارویی» حمایت می کنیم

وی تاکید کرد: تمامي كساني كه داراي ايده هاي نو، و فناورانه در زمينه گياهان داروئي بوده و نياز به حمايت جهت تبديل ايده به محصول و راه اندازي كسب و كار دارند می توانند با مراجعه به این مركز رشد از اين حمايت ها برخوردار شوند.

افروزیان ادامه داد: برای کارآفرینان و واحدهای کوچک و متوسطی که با تکیه بر علم و فناوری دارای ایده های قابل تجاری شدن هستند نیز برای مدت چند سال اطلاعات و خدمات مشاوره ای را برای رشد و ارتقای آن ها ارائه می دهیم.

رئیس مرکز رشد گیاهان دارویی اشکذر بسترسازي جهت تجاري كردن دستاوردهاي تحقيقاتي، ايجاد زمينه كارآفريني و حمايت از نوآوري و خلاقيت نيروهاي محقق جوان، كمك به اقتصاد محلي مبتني بر فناوري، ايجاد فضاي لازم جهت گسترش و رشد واحدهاي كوچك و متوسط دانش مدار و فناور فعال، توليد و توسعه محصولات و فرايندهاي فناوري قابل عرضه به بازار، را از اهداف راه اندازی این مرکز تحقیقاتی برشمرد.

وی به حضور و فعالیت 6 شركت و هشت هسته فناور در این مرکز علمی خبر داد و گفت: اين شركت ها و هسته هاي فناور عمدتا در زمينه كشت و توسعه گياهان داروئي، بسته بندي و فرآوري گياهان داروئي، توليد داروهاي گياهي، توليدات بيولوژيك و خدمات مشاوره فعاليت دارند.

وی خاطرنشان کرد: مركز رشد گياهان داروئي جهاد دانشگاهي يزد از صاحبان ايده و فعالان بخش كشاورزي و گياهان دارويي جهت حضور در مركز رشد دعوت مي‌كند.

افروزیان افزود: كشاورزان،گلخانه داران، دانشجويان و دانش آموختگان رشته هاي كشاورزي، منابع طبيعي، گياهان دارویی و ساير علاقه مندان ايجاد كسب و كار در زمينه گياهان دارویی و كساني كه داراي ايده هاي نو و فناور در اين زمينه مي باشند مخاطبان مركز رشد گياهان داروئي خواهند بود.

انتهای پیام/ الف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد