Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

صادقیان:

فوت سالانه 600 بیمار سرطانی در یزد/ چرا به مردم علت را نمی گویید؟!


کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: سالانه 600 نفر در استان بر اثر سرطان فوت می کنند که رقم بالایی است.

به گزارش سرو ابرکوه، کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: سالانه 600 نفر در استان بر اثر سرطان فوت می کنند که رقم بالایی است.


روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نوشت: محمدرضا صادقیان با اشاره به افزایش روز افزون سرطان در کشور و استان افزود: این خطه از نظر مرگ و میر ناشی از سرطانها در رتبه دوم قرار دارد.

 

وی اظهار کرد: 80 درصد بیماریهای قلبی و عروقی و 40 درصد سرطانها با حذف عوامل خطر قابل پیشگیری هستند.

 

وی ادامه داد: منشا اصلی بیماریهای غیر واگیر از جمله دیابت، سرطان و بیماریهای قلبی و عروقی در اثر نداشتن فعالیت بدنی، رژیم غذایی ناسالم، استعمال دخانیات و مصرف الکل است.

 

صادقیان با بیان اینکه در ایران 72درصد مرگ و میرها در اثر بیماریهای غیرواگیر هستند اظهار کرد: میزان شیوع سرطان در ایران از متوسط جهانی کمتر است.

 

کارشناس مسئول بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: افزایش سن جمعیت، شیوه زندگی و عوامل محیطی از جمله علل سرطان ها است.

 

وی یادآورشد: بررسی ها نشان می دهد 90درصد ایرانی ها پنج وعده میوه در روز مصرف نمی کنند همچنین 40 درصد ایرانی ها فعالیت بدنی کم دارند و 50 درصد ایرانی ها دارای افزایش وزن و همچنین کلسترول بالا هستند.

 

صادقیان خطاب به مسوولان دستگاههای اجرایی تاکید کرد: با اجرای درست برنامه ها، آموزش و تشخیص به موقع می توان در سالهای آینده از ابتلای 25 هزار نفر به سرطان جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، باید از مسئولین امر و وزارت بهداشت این سوال را پرسید که چرا علت شایعه فزاینده سرطان ها در یزد را بررسی و نتیجه آن را به مردم اعلام نمی کنید؟!

انتهای پیام/ع

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد