Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

قنادباشی:

قیام مردم عربستان نزدیک است


کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: منشا داخلی اعدام شیخ نمر ترس عربستان از اعتراضات داخلی و یک قیام جدی مردمی علیه نظام پادشاهی این کشور است چراکه حملات این کشور به یمن هزینه‌های زیادی را به مردم وارد کرده و باعث نارضایتی مردم شده است.

به گزارش سرو ابرکو.ه، سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در مصاحبه با  راه دانا؛ با اشاره به اعدام شیخ نمر توسط دولت عربستان سعودی گفت: اعدام شیخ نمر یک منشا داخلی و یک منشا خارجی دارد.

وی افزود: منشا داخلی این موضوع ترس عربستان از اعتراضات داخلی و یک قیام جدی مردمی علیه نظام پادشاهی این کشور است چراکه حملات این کشور به یمن هزینه‌های زیادی را به مردم وارد کرده و باعث نارضایتی مردم شده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: از طرف دیگر عربستان به عنوان یک کشور حامی تروریسم شناخته شده و پس از حوادث فرانسه انگشت‌ اتهام تمام مردم دنیا در حمایت از تروریسم به طرف عربستان است و مردم این کشور از اینکه اینگونه در سراسر جهان شناخته شوند ناراضی هستند.

قنادباشی ادامه داد: کاهش قیمت نفت توسط دولت عربستان هم زمینه را برای قیام مردم عربستان آماده کرده و دولت عربستان در واقع با این اقدام می‌خواهد مثل سایر رژیم‌های دیکتاتوری با ایجاد یک فضای رعب‌ و وحشت از این قیام مردم جلوگیری کند که این عملکرد دولت عربستان نتیجه عکس خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اعدام شیخ نمر یک منشا خارجی هم دارد عنوان کرد: کشورهایی مثل آمریکا و اسرائیل که از عربستان و نفت این کشور بهره‌ می‌برند، در واقع نگران قیام داخلی مردم عربستان هستند و می‌دانند که در این قیام منافع آن‌ها به خطر خواهد افتاد.

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: هردو منشا خارجی و داخلی اعدام شیخ نمر به موضوع نزدیک بودن قیام مردمی در عربستان باز می‌گردد که یقینا این عمل آل‌سعود اثر عکس خواهد داشت و مردم عربستان جدی‌تر به دنبال سرنگونی رژیم آل‌سعود خواهند بود.

انتهای پیام/ص




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد