Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه مطرح کرد:

مسلح شدن به علم روز و مبارزه با فرقه های گمراه از ویژگی های امام جواد(ع)


رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه گفت: پیشوای نهم شیعیان، با تلاش علمی، در زمینه برگزاری مناظرات و جلسات علمی استفاده کرد و دشمنان و معاندان را به خطر انداخت و تلاش کرد تا به علم روز مسلح شده و از انحرافات با اندک مسئله‌ای جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام کاظم دشت آبادی رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه در گفتگو با سرو ابرکوه، ضمن تسلیت شهادت نهمین پیشوای شیعیان حضرت امام جواد (ع) اظهار کرد: زندگانی امام جواد(ع) سراسر حکمت و بصیرت است، با اینکه زندگانی ایشان طولانی نبوده اما وجود مقدس این امام همام روشنی‌بخش روح و جان شیعیان بود.

دشت آبادی افزود: دوران امامت امام جواد(ع) دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که در دوران ائمه دیگر وجود نداشت و ایشان به منظور تقویت بنیان دینی، جلسات بحث و درس را برگزار کرد که این امر به مواضع تشیع کمک فراوان می‌کرد.

وی ادامه داد: نحوه برخورد و حضور فعال امام جواد(ع) در جلسات مردمی یکی دیگر از راه‌های مبارزاتی حضرت با مخالفان و جذب حداکثری مردم بود؛ برخورد این امام(ع)، با مردم متواضعانه و برگرفته از فرهنگ قرآن بود و این امر سبب شد تشیع به جایگاه خاص و منحصر به فردی برسد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه با تاکید بر درس‌آموزی از مقام و شخصیت امام جواد(ع) گفت: همه افراد می‌توانند از وجود امام نهم شیعیان، به‌عنوان الگو و اسوه بهره‌مند شوند و در درجه نخست می‌توانند به تقوای آن حضرت تأسی کنند. حسن خلق، نحوه برخورد با همنوعان، سعه صدر و تواضع وی در برابر دیگران از دیگر خصوصیات ارزشمند امام محمد تقی(ع) بود.

حجت‌الاسلام دشت آبادی با اشاره به گسترش فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی در دوران پیشوای نهم شیعیان اظهار کرد: تلاش علمی پیشوای نهم شیعیان زبانزد خاص و عام است این امام بزرگوار از این مسئله، در زمینه برگزاری مناظرات و جلسات علمی استفاده کرد و دشمنان و معاندان را به خطر انداخت و تلاش کرد تا به علم روز مسلح شده و از انحرافات با اندک مسئله‌ای جلوگیری کند.

وی در پایان افزود: شهادت مظلومانه نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت که مظهر تقوا و جود و سخایند همچون اسلاف معصومش به دسیسه خلفای جور و بیداد، سند حقانیت مسیر امامت و رهبری خاندان رسول است و مظلومیت اهل بیت پیامبر (ص) را بار دیگر در همه آفاق عالم یادآور می‌شود.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد