Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه ابرکوه:

نیروی انتظامی باید تدابیر ویژه ای در حفاظت محصولات روستائیان داشته باشد/ در عزاداری محرم، اتحاد را به نمایش بگذارید


امام جمعه ابرکوه گفت: یکی از دغدغه های مردم روستاها، حفظ احشام و باغات است، انتظار داریم نیروی انتظامی و دادگستری و دادستانی دست در دست هم تدابیری را اتخادَ کنند که فرصت از سارقین گرفته شود.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلیمن سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه به هفته نیروی انتظامی اشاره و مأموریت اصلی این نیرو را ایجاد و حفظ امنیت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: امنیت یکی از دو نعمت مجهول القدر است یعنی انسان وقتی قدر امنیت را می داند که این نعمت از او سلب نشود و امنیّت فراگیر نیاز مردم و جامعه است؛ و این بحث، شامل امنیت اخلاقی هم می شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: مقام معظم رهبری کشاندن جوانان به سمت فحشاء و منکر را مصداق ناامنی مطرح کرده اند یعنی، اینکه خیابان های ما از لحاظ حوادث گوناگون ایمن باشد اما جوان ما امنیّت اخلاقی نداشته باشد و او را از مدرسه و دانشگاه به محافل شبانه و به فحشا و منکر مبتلا کنند، جلوگیری از اینها جزء مسائل مهم امنیّت است.

وی با اشاره به نا امنی های عرضی و ناموسی در کلام رهبر انقلاب تاکید کرد: باید برای ناامنی های اخلاقی وارد میدان شد؛ وجود نیروی انتظامی باید برای مردم ایجاد احساس امنیّت کرده و پناهگاه مردم باشد و کار آمدترین راهکار ایجاد امنیّت، سلب امنیت ازعوامل سلب امنیّت و شرور است.

خطیب جمعه ابرکوه با تاکید بر اینکه مردم خود نیز باید مراقب اموال خود باشند افزود: وقتی مردم نسبت به حفظ اموال خود بی مبالات باشند؛ نیروی انتظامی نمی تواند جلو درب یک یک منازل مأمور بگذارد؛ گشت نیروی انتظامی باید قوی باشد اما مردم هم همیاری در بخش تأمین امنیت اجتماعی داشته باشند.

حسینی گفت: یکی از دغدغه های مردم روستاها، حفظ احشام و باغات است، انتظار داریم نیروی انتظامی و دادگستری و دادستانی دست در دست هم تدابیری را اتخادَ کنند که فرصت از سارقین گرفته شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز ماه محرم اشاره کرده و گفت: باید همه در تکریم و تجلیل از نهضت حسینی (ع) که پیش نیاز قیام و نهضت مهدوی (عج) است تلاش کنیم؛ توصیه می کنم در دهة عاشورا اهتمام خاص به مراسم عزاداری سالار شهیدان بدهید.

در عزاداری های محرم؛ اتحاد و همبستگی را به نمایش بگذارید          

وی به برخی معایب عزاداری محرم برشمرد و بیان کرد: در زمان حرکت هیئت تماشاچی نباشیم و همه در هیئات عزاداری محلّات شرکت کرده و از مواعظ خطبا و وعاظ محترم بهره ببریم؛ امسال هشتم محرم نیز همة هیئات، یکدست ویکپارچه در مراسم روز هشتم شرکت کنند تا اتحاد و همبستگی عزاداران حسینی ابرکوه به نمایش درآید.

امام جمعه ابرکوه گفت: امر به معروف و نهی از منکر برای عموم مردم تکلیفی شرعی است که آثاری استحکام بخش برای حفظ احکام اسلام و سلامت معنوی جامعه دارد و در صورتی واجب می شود که علم به معروف و منکر داشته باشیم، تذکر ما احتمال تأثیر داشته باشد، اما اگر خلافی کرد و خودش پشیمان شد بر ما تکلیفی نیست و مفسده ای بر امر یا نهی ما متربت نباشد یعنی اگر به خاطر آن انسان دچار ضرر مالی یا جانی یا آبرو می شود، تکلیف آور نیست.

حجت الاسلام حسینی مهمترین معروف در زمان فعلی را حفظ جمهوری اسلامی وبدترین منکر آسیب رسانی به نظام اسلام عنوان کرد.

حسینی مرگ شیمون پرز قصّاب صبرا و شتیلا را مژده ای برای مردم مسلمان بیان کرد و گفت: این عنصر پلید و ژنرال قسی القلب که خاطرات جانگاه قتل عام بیست هزار لبنانی غیر نظامی و جنایات هولناک حمله به اردوگاه قانا و ده ها جنایت سنگدلانه دیگر را در تاریخ برجای گذاشت اما هیچ کس در عرصه بین الملل به این همه جنایت او اعتراضی نکرد و تا ابد این ننگ برا برخود بر جای گذاشت.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد