Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/

وزارت ارشاد معنای شادی را بفهمد.....


چند وقتی است که با آمدن دولت یازدهم رویکردهای جدید مثبت و منفی در عرصه مدیریت کشور ظهور و بروز پیدا کرده است. در این میان نمی توان وزارت ارشاد را با محک اعتدال نسنجید و عیار آن را مشخص نکرد؛ حالا این شعار اعتدال چقدر در عمل با امور انجام شده تطبیق دارد یا نه، کاری نداریم.

نماینده-ولی فقیه- ناحیه مقاومت-بسیج-ابرکوه.

سروابرکوه،

چند وقتی است که با آمدن دولت یازدهم رویکردهای جدید مثبت و منفی در عرصه مدیریت کشور ظهور و بروز پیدا کرده است. در این میان نمی توان وزارت ارشاد را با محک اعتدال نسنجید و عیار آن را مشخص نکرد؛ حالا این شعار اعتدال چقدر در عمل با امور انجام شده تطبیق دارد یا نه، کاری نداریم.

به عقیده نگارنده حجت الاسلام و المسلمین هاشم تقدسی نماینده دفتر ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، اخیرا از این گوشه و آن گوشه صدایی می آید مبنی بر ترویج شادی در جامعه که بحثی کاملا بجا و لازم است. اما با این شیوه اجرای ترویج شادی در اجتماع بحث هایی ایجاد شده و نگرانی هایی نیز حاصل گردیده که بارها از سوی دلسوزان فهیم، علما و اندیشمندان حقیقی موجب تذکر و یا موضع گیری در مقابل این اقدام وزارت ارشاد گردیده که در جای خود قابل بحث و پیگیری است.

بگذریم از اینکه چه فیلم هایی، علی رغم مخالفت علما در جشنواره فیلم فجر اکران شده و تقدس زدایی از چهره اولیاء الهی را کلید زده اند و یا با هزینه بیت المال اقدام به سیاه نمایی علیه کشورمان کرده و گاهی سیمرغ نیز می گیرند که جای بسی تعجب است. اما خطاب به وزارت ارشاد باید گفت: ترویج موسیقی های تند و مهیج با اشعار سبک و تهی از لحاظ محتوا که حاصلی جز افسردگی روحی مردم ندارد چه ربطی به شاد کردن دارد و با چه توجیهی اقدام به ترویج چنین برنامه هایی می کنند؟ آیا کارشناسان فقه و علما نیز که بیشترین موضع را در مقابل این افراط گرایی ها گرفته اند، مانند نقادان توافق ژنو بی سوادند یا شما معنای شادی را نفهمیده اید؟

پاسخ این سوال مرا به یاد خاطره ای می اندازد: استادی داشتیم که وقتی در پاسخ سوال و یا اعلام نظریه اشتباه می کردیم با لبخندی مودبانه و شیرین می فرمود نظر امام صادق (ع) در مورد این مسئله این است و در ادامه می فرمود یا شما اشتباه می کنید یا امام صادق(ع) !!! و پاسخ مشخص بود معصوم خطا نمی کند.

پس لازم است که با اندک تامل در این موضوع حقیقت گرا باشیم و با این امورات از ترویج شادی پایدار واقعی که همان خدمت صادقانه به این ملت، همزمان با حفظ عزت و غرور ملی آنها می باشد غفلت نکرده و به نوعی سر مردم را به حواشی گرم نکنیم.

لبخند واقعی و شادی واقعی زمانی در جامعه ترویج پیدا می کند که دولتمردان ما به جای تکیه محض به سیاست خارجه و اعتماد به بیگانه به ساخت اقتصاد مستقل با پرداختن به الگوی اقتصاد مقاومتی روی بیاورند. شادی و لبخند واقعی زمانی در جامعه ترویج پیدا می کند که عزت مردم حفظ شده و غرورشان در صف توزیع سبد کالا با چند قلم کالا پایمال نشود، شادی و لبخند واقعی زمانی در جامعه ترویج پیدا می کند که پیرزنی گوژپشت شاهد دیدن زانتیا سواران در صف سبد کالا نباشد در حالی که خودش را از این سهمیه محروم کرده اند.

لبخند حقیقی و شادی واقعی زمانی در جامعه ترویج پیدا می کند که وزارت ارشاد با فرهنگ سازی اصیل جلوی فرو پاشی خانواده ها را بگیرد و با ترویج فیلم های کذایی خانواده ها را به سمت طلاق سوق ندهد، لبخند حقیقی و شادی واقعی زمانی در جامعه ترویج پیدا می کند که منتقد به صرف انتقادش بیسواد خطاب نشود و مسئولین ظرفیت و سعه صدر داشته باشند، لبخند واقعی جز با صداقت عمل کردن به شعارهای دولت یازدهم، در جامعه ترویج نخواهد شد پس وزارت ارشاد معنای شادی را بفهمد....

لبخند حقیقی و شادی واقعی زمانی در جامعه نمودار می شود که دست اندرکاران فرهنگی دولت، حریم مقدسات و معتقدات ملت متدین ایران را نشکنند و با توهین به مقدسات در روزنامه های بهار و آسمان به علی بن ابی طالب(علیه السلام) اول مظلوم عالم و حکم الهی قصاص خاطر مردم را آزرده نکنند و ملت را به یاد توهین های مغرضانه گروهک جبهه ملی، حلقه سکولار "کیان"، فتنه گران قانون شکن و معاند نظام نیندازند که حرمت شکنی مقدسات را وظیفه می دانستند.

پس جا دارد وزارت ارشاد جایگاه واقعی خودش را پیدا کند و حساس ترین قسمت یک کشور را که فرهنگ آن کشور است و طبق فرمایش امام خامنه ای (حفظه الله) پرداختن به آن بر اقتصاد و سیاست اولویت دارد را به دست کسانی بسپریم که اولا شایسته این کارند و سپس عالم به مدیریت فرهنگی باشند.

لذا لازم است وزارت ارشاد چشمانش را باز نموده و معنای واقعی "شادی" را بفهمد چرا که شادی فقط ترویج مُشتی صدا به اسم موسیقی نیست، اگر چه ما منکر ترویج موسیقی مفید و قائل به منع آن به معنای مطلق کلمه نیستیم، بلکه حریم هنرمندان واقعی، متعهد و انقلابی در این عرصه حساس را پاس می داریم.

.

هاشم تقدسی

92/12/4




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد