Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

پس از انتشار خبر آتش سوزی سرو ابرکوه؛

وقتی «سایت تابناک یزد» به دروغگو بودن خود افتخار می کند


خبر تکذیب آتش گرفتن سروابرکوه، این اثر ملی 4000 ساله در حالی در فضای مجازی، مهر بطلان بر مهمل بافی های سایت های محلی یزد زد، که تابناک در اقدامی دیگر، انتشار این خبر را باعث خیر معرفی می کند.

به گزارش سرو ابرکوه، همزمان با 12 فروردین و ایام تعطیلات نوروز، وقتی مردم به مسافرت های نوروزی و بازدید از سرو 4000 ساله ابرکوه می آمدند، خبری از دو سایت تابناک و یزدی نیوز منتشر شد که برای مردم ابرکوه بسیار ناراحت کننده بود.

خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سرو ابرکوه نیز به سرعت در محل سرو که پر از حضور مسافران نوروزی بود حاضر شده و پس از مصاحبه با مسئولین ارشد ابرکوه و ارسال عکس از این اثر طبیعی بر این دروغ رسانه ای خط بطلان کشید. شما می توانید این خبر را اینجا مشاهده کنید:

*خبر آتش گرفتن «سرو ابرکوه» پیرترین موجود زنده ایران تکذیب شد+ عکس لحظاتی پیش

اما این باعث تاسف است که رسانه تابناک با افتخار این دروغ را در سایت خود منتشر کرده و آن را باعث خیر مطرح می کند.

بد نیست دوستان خبری بدانند که دروغ در دین مبین اسلام جایگاهی ندارد و اینکه رسانه ای بعد از انتشار خبری کذب علاوه بر اعتراف، آن را باعث خیر معرفی می کند جای بسی تعجب دارد.

ضمن قدر دانی از خیرین محترمی که برای نصب لامپ های کم مصرف در اطراف سرو با تماس با مسئولین تابناک! نه مسئولین ابرکوه!!! مساعدت خود را برای رونق این اثر جهانی اعلام کرده اند؛ عرض کنیم که این اثر تاریخی، به دلیل طبیعی بودن، نمی تواند هر نوری را تحمل کرده و نصب هر نوری در اطراف آن، عمر این اثر ملی را به مخاطره می اندازد وگرنه مسئولین شهرستان در سال 86 اقدام به نورپردازی نموده و سپس تمامی نورپردازی ها جمع شد!

و بعد از مدتی در اقدامی شهرداری نورپردازی خیابان های اطراف را انجام داد تا اطراف این اثر جذابیت بیشتری داشته باشد.

اگر با هیات امنای این اثر ملی در ابرکوه تماس فرمایید موقعیت ابن اثر جهانی را برای شما بیان خواهند کرد.

اما سئوالی از دوستان رسانه ای بپرسیم شما که به این سرعت یونسکو را به تکاپو برای نجات این درخت انداختید به نظر شما آیا این سازمان تدبیری برای بالابردن جذابیت این اثر ندارد، که شما دست به اقدام خداپسندانه زده اید.

امیدواریم مسئولان شهرستان، به سرعت این اخبار کذب را بررسی کرده و اجازه انتشار اینگونه اخبار و ادامه دادن به این قضیه را به این سایت ها ندهند.

نویسنده: م احمدی

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (5 Votes)
The average rating is 4.8 stars out of 5.


بی نام
من همه خبرا رو میخونم ولی حس نظر دادن نداشتم ولی این واجب بود که بگم...هرکاری کنیم یزدیا اخر چش ندارن ببینن چهارتا توریست جمع میشن دور این درخت...نکنه چند وقت دیگه کارشناس بفرستن بیاد مث اون وقت پای سرو سیمان بریزن...
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۱/۱۷ ۱۵:۱۲.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد