Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرکل هواشناسی استان یزد:

کاهش ناگهانی دمای هوا در ابرکوه / سرما و یخبندان تا سه شنبه ادامه دارد


مدیرکل هواشناسی استان یزد از کاهش ناگهانی دمای هوا با ورود سامانه جدید به استان یزد و شهرستان ها خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه، لقمان عمادی مدیرکل هواشناسی استان یزد با بیان اینکه دمای هوای یزد شب گذشته به طور ناگهانی کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: دمای هوای یزد از عصر روز گذشته به ناگاه از بین شش تا هشت درجه سانتیگراد در مناطق مختلف کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در حالی که دمای هوای یزد در گرمترین ساعات روز ۱۷ درجه سانتیگراد بود، به ۱۰ درجه سانتیگراد رسید و در سردترین ساعات نیز شب گذشته به صفر درجه رسید.

عمادی خاطرنشان کرد: دمای هوا در بسیاری از مناطق استان به زیر صفر نیز خواهد رسید به عنوان نمونه در شهرستان‌‌های ابرکوه، اردکان، اشکذر، بهاباد و تفت، دمای هوا بین منفی یک تا منفی سه درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.

وی یادآور شد: امروز هوای یزد سرد خواهد بود و در گرمترین ساعات به ۱۴ درجه سانتیگراد می رسد.

به گزارش مهر، مدیرکل هواشناسی استان یزد خاطرنشان کرد: فردا گرمترین نقطه استان یزد شهرستان بافق خواهد بود که در گرمترین ساعات روز به ۱۷ درجه و در سردترین ساعات به یک درجه سانتیگراد خواهد رسید اما در دیگر شهرستان‌های استان، دما به طور میانگین کاهش دو تا پنج درجه ای نسبت به امشب خواهد داشت.

وی یادآور شد: از ظهر سه شنبه با خروج سامانه هوای سرد از استان، دمای هوا به تدریج افزایش خواهد یافت.

عمادی بیان کرد: وضعیت هوای استان یزد امروز تقریبا در همه نقاط صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و در روز سه‌شنبه نیز وضعیت هوا در همه شهرستان‌ها کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد به تدریج با افزایش دما همراه خواهد بود.

وی به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما در صبح روزهای دوشنبه و سه شنبه، گلخانه‌ها را به سیستم گرمایشی مجهز کرده و برای تامین سوخت و تنظیم دمای هوای گلخانه برنامه ریزی کنند.

عمادی همچنین از کشاورزان خواست تا از آبیاری غرقابی، محلول پاشی و سم پاشی به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر خودداری کنند.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (6 Votes)
The average rating is 3.6666666666666665 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد