Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

از طرف دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

کتابدار ابرکوهی به عنوان مسئول کتابخانه نمونه کشوری معرفی شد


همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مسئول کتابخانه کوثر ابرکوه به عنوان مسئول برتر کشوری در سال 95 معرفی شد.

به گزارش سرو ابرکوه، به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی برترین های کشوری در این عرصه معرفی و تجلیل شدند. در همین راستا ملیحه دهقان مسئول کتابخانه کوثر ابرکوه، به عنوان مسئول نمونه کشوری در سال 95 از طرف علیرضا مختار پور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی شد.

دهقان در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: در کتابخانه کوثر ابرکوه برنامه هایی از قبیل برگزاری کلاس های آموزشی از جمله زبان انگلیسی، کاردستی، قرآن (ویژه کودکان و بزرگسالان)، رفع اختلالات یادگیری، نشست کتابخوان، معرفی کتاب و برنامه های مربوط به مناسبت های مختلف در طول سال برگزار می شود.

وی که بیش از سه سال است در کتابخانه مذکور فعالیت دارد، گفت: ارتقاء ساعات کاری کتابخانه کوثر از یک شیفت به دو شیفتِ صبح و عصر موجب افزایش اعضا تا 370 نفر شده است که اکثریت آن را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه وجود اینترنت موجب کاهش مطالعه شده است، افزود: جهت افزایش میزان مطالعه و توسعه فرهنگ کتابخوانی نهادهای اثر گذار در امر تعلیم و تربیت اعم از خانواده، آموزش و پرورش، گروه دوستان و رسانه ها در حوزه نفوذ خود نباید از نقش کتاب و اثرات مثبت آن در زندگی فردی و اجتماعی غافل شوند.

مسئول کتابخانه کوثر ابرکوه، تصریح کرد: کتابخوانی باید به عنوان یک ارزش اساسی در سطح جامعه مطرح شود؛ در این راستا  خانواده ها و مدارس می توانند با ایجاد مشوق های مناسب گرایش به کتاب و کتابخوانی را در نسل جدید تقویت کنند. در این زمینه رسانه های اجتماعی به ویژه صدا و سیما نقش کلیدی و اثر گذاری در بستر سازی این حرکت فرهنگی دارند.

دهقان در خاتمه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فعلی و اساسی کتابخانه ها کمبود بودجه آن می باشد که فقط نیم درصد از درآمد شهرداری ها به امور کتابخانه تعلق می گیرد.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد