Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس مسائل سیاسی در ابرکوه مطرح کرد

گفتمان اعتدال؛ وضعیت کشور را تغییر نداد/ «تفکر مقاومت» تنها راه پیشرفت


کارشناس مسائل سیاسی گفت: گفتمان اعتدال، سازش و مذاکره عملاً دستاورد حائز اهمیتی نداشت و ثابت کرد که نمی‌توان ظرفیت‌های خالی کشور را با نگاه به بیرون پُر کرد، بلکه باید به تفکر مقاومت روی آورد.

به گزارش سرو ابرکوه، به همت حوزه مقاومت بسیج فاطمه الزهرا(س) نشست روشنگری با موضوع مقایسه گفتمان سازش با گفتمان مقاومت با حضور بانوان بسیجی و در محل سالن اجتماعات دفتر امام جمعه شهرستان، برگزار شد.

علی شمس کارشناس مسائل سیاسی در این نشست اظهار کرد: در سال‌های بعد از انقلاب، گفتمان‌های مختلفی توسط دولت‌هایی که به روی کارآمدند مطرح شد، اما هیچ‌کدام همچون گفتمان مقاومت راهگشای مشکلات کشور نبوده و نیست.

وی افزود: در یک دوره دولت افراد متعهدی  را برای کسب تخصص به کشورهای توسعه یافته فرستاد تا صنعت و اقتصاد کشور را همچون کشورهای صنعتی و پیشرفته مانند ژاپن پویا کند که آن افراد نه تنها برای صنعت و اقتصاد کشور مثمر ثمر نبودند بلکه با از دست دادن تعهد خود به کشور بازگشتند.

شمس ادامه داد: در دوره دیگر به علت گفتمان استکبارستیزی صرف دولت، کشور آماج حمله‌های شدید سیاسی و فرهنگی قرار گرفت که در همین راستا بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای برای مقابله با این تفکر راه‌اندازی شدند.

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: وقتی شعار چرخیدن چرخ سانترفیوژ و چرخ زندگی مردم توسط دولت بعدی مطرح شد، چون مردم از نظر اقتصادی دچار نوسان شده و از عدم ثبات بازار که حاصل و نتیجه تحریم های ظالمانه بود ناراضی بودند، این شعار در آن شرایط جامعه و جو روانی که ایجادشده بود، بسیار موردپسند مردم قرار گرفت.

وی افزود: گفتمان اعتدال، سازش و مذاکره عملاً در حوزه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی دستاورد حائز اهمیتی نداشت و ثابت کرد که نمی‌توان ظرفیت‌های خالی کشور را با نگاه به بیرون پُر کرد، بلکه باید به تفکر مقاومت روی آورد.

شمس تاکید کرد: اگر امروز بعد از 38 سال کشور ایران از نظر امنیتی برترین کشور منطقه محسوب می‌شود، ناشی از الگو گرفتن از تفکر و گفتمان مقاومت است؛ چرا که گفتمان مقاومت نگاهش به درون است و با توجه به ظرفیت‌ها پتانسیل‌هایی که وجود دارد، کشور را می‌سازد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد