Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه خبر داد:

20 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی ابرکوه/ هشدار سرما به کشاورزان تا پایان هفته


رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه خسارت سرمازدگی در هفته اول فروردین در ابرکوه را حدود ۲۰میلیارد تومان برآورد کرد.

مهدی غیب اللهی رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار سروابرکوه، اظهار کرد: علی رغم اطلاع رسانی این اداره به کلیه کشاورزان، باغداران و صاحبان گلخانه ها در ابرکوه، سرما خسارت جدی به کشاورزی شهرستان وارد آورد.

غیب اللهی بیان کرد: با ورود موج سرما به داخل کشور به خصوص در سه شب گذشته، دمای هوای ابرکوه به صفر درجه رسید که این باعث افزایش خسارت های وارده به درختان زردآلو و آلوچه شد.

 

وی افزود : حجم کل خسارت های وارده به کشاورزان ابرکوهی تا کنون 30 درصد گزارش شده است.

رئیس جهاد کشاورزی بیان کرد: 1000 هکتار سطح زیر کشت زردآلو در ابرکوه وجود دارد که به طور میانگین 30 درصد خسارت خورده است.

وی گفت: متوسط عملکرد کشاورزان ابرکوهی در هکتار 15 تن است که با این حساب، به بیش از 4 تن از محصولات زردآلو و آلوچه خسارت وارد شده است.

غیب اللهی درباره پرداخت خسارت وارد شده گفت: با توجه به اینکه محصول زردآلو از جمله محصولاتی است که امکان بیمه را دارد و کشاورزان در 2 ماه گذشته می توانستند محصول خود را بیمه کنند دولت خسارتی در این زمینه پرداخت نمی کند و این مبلغ در کوتاهترین زمان به بیمه گیران پرداخت خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی در خصوص ناپایداری جوی و وجود سرما تا پایان هفته به کشاورزان هشدار داد و افزود : با توجه به پیش بینی هواشناسی، کاهش دما تا پایان هفته ادامه دارد و از کشاورزان می خواهیم که تا پایان هفته دقت کافی را در حفاظت از محصولات خود داشته باشند.

وی همچنین در خصوص ارائه راهکارهای مقابله با سرما زدگی بیان کرد: آبیاری به موقع می تواند در پیشگیری سرمازدگی موثر باشد ضمن اینکه کشاورزان ابرکوهی از بخاری های باغی برای جلوگیری از آن استفاده می کنند.

انتهای پیام / ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد