Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون فرهنگی آموزش‌وپرورش یزد:

3 مدرسه تک نفره در سطح استان یزد وجود دارد


معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: 3 مدرسه در روستاهای استان فقط برای یک دانش‌آموز و حدود 24 مدرسه نیز با زیر 5 نفر دانش آموز وجود دارد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا؛ علي سرداري معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان یزد به مناسبت 13 آبان ماه روز دانش‌آموز در گفتگو با خبرنگار یزدبانو تصریح کرد: بیش از 239 هزار دانش‌آموز در مدارس مختلف استان یزد تحصیل می‌کنند که از این تعداد 117 هزار نفر دختر و 122 هزار نفر پسر هستند.

وی در رابطه با میزان جمعیت مدارس استان یزد اذعان کرد: در حال حاضر تعداد 3 مدرسه تک‌نفره در روستاهای بخش عقدا، نیر و تفت داریم که با یک دانش‌آموز و یک معلم فعال است.

سرداری با بیان اینکه 24 مدرسه زیر 5 نفر در استان یزد فعال است، خاطرنشان کرد: پرجمعیت‌ترین مدارس استان یزد با 500 دانش‌آموز فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از 100 دانش‌آموز یزدی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح کشوری برگزیده شدند، اذعان کرد: 20 دانش‌آموز یزدی در حوزه‌های قرآنی نیز رتبه ممتاز کسب کرده‌اند.

سرداری با اشاره به اینکه یزد در بین استان‌های کشور هم در حوزه‌های آموزشی و هم در حوزه‌های قرآن و عترت و فرهنگی شاخص‌های خوبی دارد، گفت: این مسئله نشان می‌دهد دانش آموزان یزدی بر مداری که در تراز جمهوری اسلامی است، یعنی فعالیت و درخشش هم در عرصه‌های علمی و هم در عرصه‌های دینی و اعتقادی حرکت می‌کنند.

این مسئول اولیاء را پشتوانه خوبی برای مدارس عنوان کرد و افزود: همکاری اولیاء با معلمان و فرهنگیان و تلاش همگانی باعث شده تا دانش آموزان یزدی به چنین جایگاه خوبی دست یابند.

وی حمایت بیش‌ازپیش مسئولان از آموزش‌وپرورش را خواستار شد و تصریح کرد: با حمایت بیش‌ازپیش مادی و معنوی مسئولان و خانواده‌ها می‌توانیم با شرایط بهتر این حرکت روبه‌جلو را ادامه دهیم.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد