Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرکل زندان های یزد در ابرکوه عنوان کرد

«فعالیت اصلاحی و تربیتی» پشتوانه ای محکم برای اقدام امنیتی


مدیرکل زندان های استان یزد در مجتمع اشتغال و حرفه آموزی ابرکوه گفت: اجرای صحیح دستورالعمل های سازمانی و فعالیت های اصلاحی و تربیتی، پشتوانه محکمی برای اقدامات تامینی و امنیتی است.

به گزارش سرو ابرکوه، رضا ذوالفعلی نژاد در این نشست در جمع مسئولین ستادی اداره کل و روسای زندان ها و بازداشتگاه های استان که به میزبانی مجتمع اشتغال و حرفه آموزی ابرکوه برگزار شد گفت: اقدامات مطلوبی در تمامی حوزه های زندانبانی استان یزد انجام شده است ولی توجه به گستره ی فعالیت ها و توانمندی کارکنان استان یزد، انتظار تلاش های مستمر و ارزشمند باقی است و امیدواریم در سال ۹۶ با همتی مضاعف شاهد رشد  چشمگیر خدمات در تمامی حوزه ها باشیم.

وی با تاکید بر رعایت نکات امنیتی و حفظ اقتدار در زندان ها گفت: اقدامات تامینی یکی از وظایف ذاتی سازمان زندان ها است و ما مامور هستیم تا از زندانیان بر اساس شرح وظایف تدوین شده سازمانی، نگهداری کنیم که این مهم حساسیت های خاص خود را دارد و کوچکترین اشتباه، ممکن است خسارت های زیادی را به بار بیاورد.

ذوالفعلی نژاد در ادامه با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص احساس مسئولیت و هچنین تلاش برای اصلاح و تربیت، افزود: در حوزه اقدامات تربیتی اگر اوقات زندانی در مدت تحمل حبس تلف شود و خدای ناکرده در اثر عملکرد ما، مرتکب اشتباه گردد، همگی شرعا مسئول هستیم.

این مقام مسئول با تاکید بر حساسیت کار تربیتی در زندان ها عنوان کرد: اگر در زمینه های اصلاحی و تربیتی در حد توان برنامه ریزی و اجرا داشته باشیم، می تواند منجر به سعادتمند شدن حداکثری مددجویان  و بازگشت آبرومندانه آنان به جامعه گردد.

رضا ذوالفعلی نژاد گفت: سیاست های کاهش جمعیت کیفری باید درست و به موقع انجام شود تا با ساماندهی و طبقه بندی صحیح و اصولی زندانیان، شاهد تاثیرات بهتر برنامه های اصلاحی و تربیتی باشیم.

مدیرکل زندان های استان یزد در ادامه با اشاره به اثربخشی فعالیت های تربیتی گفت: در زندانبانی اگر فعالیت های تربیتی درست انجام شود، اقدامات تامینی در حاشیه امنیت خواهد بود و کمترین مشکل را خواهیم داشت.

وی بیان داشت: خودشیفتگی ممکن است آفت رشد کارکنان باشد، مسئولین زندان های استان باید با اندیشه بزرگ و بینش وسیع پیرامون خود عمل نماید و اهداف سازمانی را مرور کرده و برای رسیدن به اهداف بلند و موفقیت تلاش کنند.

رئیس شورای اداری زندان های استان پس از تشریح نکاتی از دستورالعمل سازمان زندان ها اظهارکرد: همه ی ما مکلف به اجرای سیاست های سازمانی هستیم و برای موفقیت باید در وهله اول از این دستورالعمل ها پیروی کرده و در ادامه از خلاقیت و توانمندی های پرسنل برای اجرای با کیفیت تر برنامه ها بهره ببریم.

ذوالفعلی نژاد با تاکید به استفاده از خرد جمعی و نظرات پرسنل در تصمیم گیری ها افزود: نیروی انسانی سرمایه های اصلی سازمان زندان ها هستند و حفظ و مدیریت صحیح آنها بایستی در اولویت باشد.

وی همچنین همدلی، همبستگی و دلسوزی پرسنل نسبت به یکدیگر را لازمه پیشرفت در کار اداری دانست و گفت: خوشبختانه مجموعه زندان های استان یزد از پرسنل همدل و معتدلی بهره مند و این موضوع می تواند ما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر کمک کند تا ضمن سختکوشی در حوزه زندانبانی اسلامی از حضور در کنار همکاران لذت برده باشیم.

مدیرکل زندان های استان یزد تاکید کرد: آموزش های اداری را برای ارتقاء سطح دانش پرسنل و همچنین پیشرفت در کارها را موثر دانست و بر حضور حداکثری پرسنل در دوره های آموزشی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندان های استان یزد؛ ذوالفعلی نژاد در پایان افزود: باید در انتخاب اساتید و مربیان دوره های آموزشی نیز دقت لازم صورت گیرد تا بهره وری کلاس های آموزشی بیشتر باشد.

گفتنی است در پایان این نشست، از مدیر زندان مرکزی یزد، رئیس زندان اردکان و رئیس کانون اصلاح و تربیت به دلیل تحقق اهداف سازمانی و فعالیت های خوب اصلاحی و تربیتی در سال ۹۵ تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد