Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در آستانه نوروز 95؛

«هفت سین مقدس» کارگردان ابرکوهی به سرزمین نور راه یافت


کارگردان ابرکوهی با مستند «هفت سین مقدس» بار دیگر در صحنه های ملی افتخاری برای شهرستان و استان یزد، به ارمغان آورد.

عباسی در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، با اعلام خبر فوق اظهار کرد: فیلم مستند "هفت سین مقدس" در سیزدهمین جشنواره ملی "سرزمین نور"
بعنوان یکی از برترین آثار معرفی شد.


فیلمساز ابرکوهی تصریح کرد: جشنواره ملی سرزمین نور همه ساله در خرمشهر و در بخش های فیلم کوتاه، فیلم مستند، عکس، فیلمنامه و شعر برگزار می شود.


وی در رابطه با "هفت سین مقدس" گفت: ایده اولیه این مستند بر اساس یک خواب در سال 92 به ذهنم خطور کرد و به بیان خاطرات 7 خانواده شهید می پردازد، که در آستانه سال جدید اقدام به تهیه اقلام سفره هفت سین نموده و در این بین از علاقمندی و سایر خاطرات فرزندان شهید خود، که مربوط به سال نو و سفره هفت سین است سخن می گویند.


برنده جایزه اول بخش کارگردانی جشنواره سکانس بیداری افزود: این مستند در اسفند 93 به سفارش و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ابرکوه و تهیه کنندگی حوزه هنری استان یزد، به مدت 17 دقیقه ساخته شد.


عباسی با اشاره به اینکه نویسندگی، کارگردانی، تصویربرداری و تدوین این اثر را بعهده داشته است، خاطر نشان کرد: در این مجموعه احمد صراف یزد بعنوان مشاور کارگردان، سمانه اکبرزاده منشی و طراح صحنه، سعید قمری دستیار تولید، محمد مصدق دستیار صدا و تصویر، الهام آدمى و مريم عابدين پور بعنوان گويندگان گفتار متن همکاری داشتند.


گفتنی است این هنرمند توانا که در سال های 90 و 92 با فیلم های "بهار در بهشت" و "در جستجوی عطر شکوفه های سیب" موفق به کسب عناوین برتر این جشنواره شده بود، هم اکنون برای حضور در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره مذکور در 22 اسفند در خرمشهر حضور خواهد یافت.

 

 

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 4.333333333333333 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد