Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ابرکوه به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در سطح کشور معرفی می شود


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم ابرکوه گفت: این قول را به مردم می دهم که ابرکوه را به عنوان شهر نمونه در زمینه اقصاد مقاومتی در سطح کشور معرفی نماییم تا الگویی باشد برای شهرهای دیگر.

به گزارش سرو ابرکوه، سید نبی رسولی فرماندار شهرستان در مراسم استقبال از ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) در روزی که به نام «روز ابرکوه» نامیده شده است اظهار داشت: ابرکوه دارای سوابق فرهنگی، پتانسل های تاریخی و مهد بزرگان و هنرمندانی چون عزیزالدین نسفی و... است که همگی به آن مفتخریم؛ جای بسی خوشبختی است که ابرکوه بر سر جاده ولایت قرار دارد. لذا برای احیاء این سنت لازم است مسجد بیرون منزلگاه امام رضا(ع) سازماندهی شود و این می طلبد که همه ی ما در تکمیل این پروژه سهیم شویم.
در ادامه دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: سالروز ورود ثامن الحجج را به ابرکوه که با عنوان « روز ابرکوه» به ثبت رسیده گرامی می داریم. این سفر امام رضا(ع) قیام، انقلاب  و نهضتی است که 4 هزار کیلومتر طول کشید؛ چرا که ایشان در طی مسیر با مردم نشست ها و صحبت هایی داشتند. این یک سفر عادی نبوده بلکه یک مسئله تاریخی و اثرگذار بود که تاریخ ایران را تحت تاثیر خودش قرار داده است.
رضایی اذعان داشت: نفس سرکش همیشه برای گمراهی انسان وجود داشته اما خداوند عقل را برای هدایت بشر آفرید و انسان را بین جنگ حق و باطل تنها رها نکرده بلکه این مسئولیت و وظیفه خطیر را بر دوش انبیاء الهی گذاشته است. بعد از خاتم الانبیاء ارتباط با خدا قطع نشده و از طریق ولایت و امامت ریسمان ارتباط با خدا برقرار بوده و هست. از همین رو فلسفه ورود حضرت به ابرکوه ادامه راه انبیاء است که بیانگر یک قیامتی است.
وی تصریح کرد: واضح است که حضرت در ابرکوه دوستداران بسیاری داشته و توقف ایشان عادی نبوده و نظر خاصی به این شهر داشتند که این موضوع ثبت و ضبط گردیده است. اگر امروز ما متکی به انقلاب بزرگی هستیم و توانستیم سرزمین های خود را حفظ کنیم از برکات امام رضا(ع) و تکیه بر کربلا است وگرنه این اقتدار و ابهت هرگز ایجاد نمی شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم ابرکوه گفت: ملت ایران "که به قول یکی از مقاله های آمریکایی تنها کشوری است که همیشه دارای ملت بوده" در همه ی ادوار تاریخی  مورد هجوم دشمنان قرار گرفته ولی هیچگاه شکست نخورد حتی در زمان تحریم؛ همه اینها از برکات وجود امام هشتم در ایران است.
دکتر رضایی تأکید داشت: طی بازدید از شهر تاریخی ابرکوه و جلسات متعدد با مسئولین شهرستان تصمیم گرفته شد که ابرکوه به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در سطح کشور معرفی شده و الگویی باشد برای دیگر شهرها؛ چرا که این شهرستان توانسته است با وجود عنوان محرومیتی که همیشه آن را یدک می کشد و با توجه به عدم وجود امکانات مطلوب، صنعت مناسب، و موقعیت جغرافیای کویری، منویات رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی را به نحو احسن اجرایی نماید.
من قول می دهم که شخصا پیگیر این موضوع باشم تا ابرکوه به عنوان یکی از شهرهای نمونه در راستای اقتصاد مقاومتی در استان و کشور معرفی شده و در نتیجه آن بتوان از سرمایه ها، فرصت ها و استعدادهای بالقوه شهرستان به بهترین شکل استفاده کرد.
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد