Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب مراسم گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به ابرکوه:

ابرکوه قطب عهد و پیمان با ولایت است/ گرامیداشت 15 دی در ابرکوه ضروری است


استاد حوزه و دانشگاه از یزد، در مراسم نکوداشت سفر رهبر معظم انقلاب به ابرکوه، گفت : ابرکوه قطب عهد و پیمان با ولایت است و گرامیداشت روز تاریخی و به‌یادماندنی 15 دی ضروری است.

به گزارش سرو ابرکوه؛ شب گذشته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب‌الزمان (عج) ابرکوه، مراسم نکوداشت روز تاریخی 15 دی سالروز ورود مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای به شهرستان برگزار شد.

15 دی نقطه عطفی در تاریخ ابرکوه است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه، ضمن تبریک سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان، اظهار کرد : پانزده دی‌ماه که یادآور خاطره شیرین و ماندگار است، نقطه عطفی در تاریخ ابرکوه است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت : روزی که مردم مؤمن، جوان فکر و همیشه درصحنه مفتخر به میزبانی ولی امر مسلمین شدند. دو روز 15 دی و 17 آبان که سالروز ورود امام هشتم حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) به ابرکوه است، باید برای همیشه در تاریخ شهرستان ماندگار شود.

ابرکوه قطب عهد و پیمان با ولایت است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کارگر استاد حوزه و دانشگاه از یزد، با اشاره به پنج نصیحت امام علی (ع) به کمیل، اظهار کرد : سرلوحه قرار دادن این پندها که شامل گفتن حق، مشورت با انسان‌های باتقوا، پرهیز از ارتباط با افراد فاسق، منافق و خائن است، انسان‌ها را به سعادت می‌رساند.

حجت‌الاسلام کارگر، با تأکید بر گرامیداشت سفر مقام معظم رهبری به ابرکوه و اهمیت بازخوانی بیانات ایشان در بین دانش آموزان و نوجوانان، گفت : ازآنجاکه شهرستان ابرکوه قطب عهد و پیمان با ولایت است، لذا روز 15 دی باید گرامی داشته شود.

وی افزود : زمان طاغوت و حکومت پهلوی، دولتمردانی در کشور مسئولیت داشتند، که هیچ ارتباطی با افراد جامعه نداشتند. شاه و مسئولین بی‌سوادی که مخالف دین، قرآن و روحانیت بودند و زیر سایه بیگانگان به مردم ظلم می‌کردند.

کارگر بیان کرد : لذا مردم از این اوضاع و تاریخ گذشته عبرت گرفتند و حکومتی بنا کردند که وجود اسلام ناب، مردم با بصیرت و رهبر روشنفکر و آگاه، از ویژگی‌های اصلی آن بود.  

گرامیداشت 15 دی در ابرکوه از ضروریات است
استاد حوزه، ضمن تأکید بر اینکه برگزاری مراسم گرامیداشت سفر رهبر فرزانه انقلاب به ابرکوه، از ضروریات است، ادامه داد : امروز کشور مملو از جوانانی است که روحیه رزمندگان دفاع مقدس و مبارزان انقلاب را به ارث برده‌اند و با پشتیبانی ولایت‌فقیه، از هرگونه گزند و آسیب به کشور جلوگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد : وقتی دولتمردان به‌اصطلاح ابرقدرت آمریکا اعتراف می‌کنند که میلیاردها دلار برای براندازی نظام و نابودی انقلاب هزینه کردند و موفق نشدند، علت آن خون شهدا، ایثارگری رزمندگان، حضور مردم در عرصه‌ها و وجود رهبر چون ولی‌فقیه است.

امروز جنگ با استکبار به‌مراتب سخت‌تر از گذشته است
کارگر خاطرنشان کرد : امروز 40 سال از انقلاب می‌گذرد و انقلاب به ثمر نشسته است، زیرابه تمام کشورهای اسلامی صادر و در جهان فراگیر شده است، به همین خاطر دشمنی دشمنان بیشتر و پیچده‌تر شده است و جنگ با استکبار به‌مراتب سخت‌تر از گذشته است.

استاد حوزه از یزد، در پایان خطاب به مسئولین بابیان اینکه همه ملت در این چهل سال تلاش کردند و زحمت کشیدند، گفت : هنوز جای خدمت به مردم باز است و بیشتر باید خدمت‌رسانی کرد.

گفتنی است آیین رونمایی از کتاب مسیر سعادت اثر نویسنده ابرکوهی محمدرضا بابایی ابرقویی، با حضور مسئولین و خانواده‌های معظم شهدا، اجرای گروه سرود مدافعان حرم از آموزشگاه شهید محمدعلی فلاح زاده و برپایی نمایشگاه عکس از تصاویر روز به‌یادماندنی 15 دی سال 86 از دیگر برنامه‌های امشب بود.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد