Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

ابرکوه یدک کش نیست/ بی عدالتی کنید ابرکوه دچار التهاب سیاسی می شود/ صداقت کار وزیر را به استیضاح نمی کشاند


امام جمعه ابرکوه گفت: نباید شهری نجیب و آرام مثل ابرکوه یدک کش شهرهای شمالی استان باشد. شهری که همسو با آرمان نظام و انقلاب و ولایت بوده و هست؛ کاری نکنید که دچار التهاب سیاسی شود.

به گزارش سرو ابرکوه؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت ششمین کوکب پر فروغ آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: ایشان به عنوان شیخ الائمه در بین امامان(ع) مُسن ترین امام بودند که تنها 65 سال عمر کردند. در زمان خود نهضت علمی، فرهنگی و ترویج مبانی مکتب شیعی را پایه گذاری کردند و با پرورش 4000 شاگرد در مکتب خود بخش قابل توجهی از زوایای علوم دینی را ترویج کردند و احکام خاص مذهب شیعه توسط ایشان رواج یافت. به همین دلیل مذهب ما را جعفری و امام صادق را رئیس مذهب می دانیم.
هفته دولت فرصتی برای دولتمردان و قوه مجریه؛ تا فلسفه وجودی خود را در خدمت ملت جستجو کنند
خطیب جمعه ابرکوه در ادامه ابراز داشت: هفته دولت سالروز شهادت دولتمردان شهید رجایی و باهنر، فرصتی برای تعمیق پیوند بین دولت و ملت است . هفته ی دولت فرصتی برای دولتمردان نظام اسلامی و قوه ی مجریه است تا فلسفه وجودی و ریاست و قدرت اجرایی خود را در خدمت ملت جست و جو کنند. نه این که اعمال و نظرات شخصی و جناح بازی و باندگرانی نمایند!
حجت الاسلام حسینی افزود: اگر در این هفته از یادمان شهید رجایی و باهنر تجلیل می شود بخاطر این است که این دو طائر قدسی آسمان سیاست در پرتوی دیانت بودند. یعنی در متن سیاست صداقت داشتند و مقلد  امام بودند. این مبانی و اصول باید پرچم و شاخص عملکرد همه مسئولین باشد و این جز با مدیریت جهادی حاصل نمی شود.
اگر وزیر صداقت داشته باشد به یقین کارش به استیضاح نمی کشد
حسینی تصریح کرد: اگر وزیری صداقت در کار داشت به یقین کارش به استیضاح نمی کشد. اگر مسئولین با ایمان و اخلاص خدمتگزار مردم باشند همه با هم وجود او را می خواهند. در مسئولین ما سیاست بازی، جناح گرانی، حُب جاه و مقام و نام نان نباشد که اگر بود؛ آفت خدمت است و مدیران را نا موفق و ناکارآمد می کند و جهت گیری کلی و کلان دولت اسلامی را تخریب می کند.
شرح صدر، حوصله و آغوش گشودن به روی مردم؛ ابتدائی ترین انتظار رهبری و مردم از دولت است
وی تاکید کرد: لذا مسئولین جذب، گزینش و حراست ها در بدنه ی دولت حساس ترین وظیفه را دارند تا شایسته سالاری در جذب، گزینش، عزل و نصب نیرو ها لحاظ شود. وظیفه ی ذاتی دولت، ایجاد امنیت در بستر زندگی، تعیین شاخص ها در امر پیشرفت و عدالت، اعمال سیاست های اقتصاد مقاومتی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، ایجاد اشتغال و مهار تورم، ارتقاء سطح فکر و فرهنگ دینی مردم، توجه عملی به اجرایی کردن شعار سال، ابراز کارآمدی در میدان عمل با اعمال سیاست های اقتصاد مقاومتی، شرح صدر، حوصله و آغوش گشودن به روی مردم به عنوان ابتدائی ترین انتظار مقام معظم رهبری(حفظله) و مردم از دولت است.
امام جمعه شهرستان بیان کرد: باید در بستر کاری دولت مردان؛ سلامت اعتقادی و اخلاقی، دغدغه خدمت بی منت، عدالت طلبی و جناح گریزی، قانون گرانی و خرد ورزی، تکیه بر توان و ظرفیت موج زند و به نجات کشور از وضع نا مطلوب اقتصادی اهتمام دهند.
اشتراک بین میبد و ابرکوه در چیست؟!
حجت الاسلام حسینی با توجه به بحث تقسیم حوزه های انتخاباتی مجلس عنوان کرد: در جلسه شورای استانی ائمه جمعه چندی قبل نظر جوکار نماینده مردم یزد در این خصوص، افزایش یک نماینده به استان بود و نهایتاً قطعی شد که اردکان و میبد یک نماینده، یزد و اشگذر دو نماینده، تفت و ابرکوه و خاتم یک نماینده، مهریز و بافق و بهاباد یک نماینده داشته باشند.
حسینی اضافه کرد: اما اخیرا شنیدیم که تصمیم دارند حوزه انتخابیه میبد و ابرکوه را مشترک کنند. در جلسه رسمی کمیسیون شوراها در تهران به حاضرین گفتم: آیا از نظر مرزی و موقعیت جغرافیایی نقطه مشترکی بین میبد و ابرکوه است؟! از نظر جمعیتی چه اشتراکی داریم؟! از نظر مطالبات و موقعیت پیشرفت و توسعه چه معیار مشترکی داریم؟!
ابرکوه نباید یدک کش شهرهای شمالی استان باشد/ بی عدالتی کنید ابرکوه دچار التهاب سیاسی می شود
وی با اشاره به دو برابر بودن جمعیت میبد نسبت به ابرکوه و بیشترین رای آنها در انتخابات گفت: تا کی باید در برابر بی عدالتی دم نزنیم و معترض نباشیم؟! چرا باید شهری نجیب و آرام مثل ابرکوه یدک کش شهرهای شمالی استان باشد؟! ابرکوه تا امروز آرام و همسو با آرمان نظام و انقلاب و ولایت بوده و هست؛ کاری نکنید که دچار التهاب سیاسی شود.
امام جمعه ابرکوه یادآور شد: ابوترابی نایب رئیس مجلس گفت است: مطمئن باشید ما نمی گذاریم این طرح اجرا شود. همچنین حجت الاسلام وافی نماینده مجلس خبرگان هم با ما همسو هستند. زیرا انصاف و عدالت ایجاب می کند که شهرستان های تفت، ابرکوه و خاتم به خاطر اشتراک مرزی، توازن جمعیتی و دیگر موقعیت های موزون نماینده مشترک داشته باشند و شهرهای شمالی استان هم خودشان مشکلاتشان را حل کنند.
حسینی در پایان متذکر شد: در غیر این صورت پیامد هر اتفاق و اعتراضی را مسئولین ابرکوه پذیرا نیستند و تصمیم گیرندگان جوابگو خواهند بود. اینجانب در دفاع از حق مردم اِبا و واهمه ندارم و امیدوارم مبادی ذیربط تصمیم نامقبول نگیرند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد