Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی آبرنگ ابرکوه:

ابرکوهی ها ذهن های باز و خلاقی دارند/ نبود شرایط تبلیغ و بازار فروش مشکل هنرمندان ابرکوه


مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی آبرنگ ابرکوه گفت: در زمینه هنرهای تجسمی ظرفیت های فوق العاده ای در ابرکوه وجود دارد، که نباید ساده از کنار آنها گذشت. مسئولان باید بیشتر به این استعدادها توجه کنند و از آنها حمایت کنند.

مریم زرنگار مدیر و مربی آموزشگاه هنرهای تجسمی آبرنگ در ابرکوه، در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: آبرنگ اولین آموزشگاه هنرهای تجسمی شهرستان است که در زمینه هنرهای تجسمی، مدارنگ، آبرنگ و سیاه قلم فعالیت دارد.

زرنگار با اشاره به حضور بیش از 200 هنرآموزان در این آموزشگاه از زمان زاه اندازی تا کنون گفت: این هنر درک و تجسم انسان را از فضا بالا می برد. اعتماد به نفس بچه ها را افزایش می دهد و باعث خودباوری می شود و آنها را از فکرهای کاذب و مسیرهای انحرافی باز می دارد.

وی افزود: این هنرآموزان کودک، نوجوانان و بزرگسالان اعم از خانم ها و آقایان هستند که بسته به استعداد خودشان دوره های 2 الی 3 را طی کردند و تا مرحله نیمه حرفه ای پیش رفته اند. همچنین در حال پیگیری هستیم که گواهی دوره آموزشی را با همکاری اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی به آنها اعطا کنیم.


ظرفیت های فوق العاده ای در ابرکوه وجود دارد
هنرمند ابرکوهی عنوان کرد: در زمینه هنرهای تجسمی ظرفیت های فوق العاده ای در ابرکوه نسبت یه جاهای دیگر وجود دارد، که نباید ساده از کنار آنها گذشت. مسئولان باید بیشتر به این استعدادها توجه کنند و از آنها حمایت کنند.

وی با اشاره به برپایی اولین نمایشگاه خود در سالن زیرزمین اداره ارشاد شهرستان در چند روز پیش گفت: این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه های مختلفی در تهران و یزد برگزار کردم، اصلا رضایت بخش نبود چرا که با توجه به موقعیت و جمعیت هنری ابرکوه، بازدید مناسبی نداشت و علت آن عدم تبلیغات لازم بود.

زرنگار خاطر نشان کرد: در این مرکز 25 اثر هنری از 15 نفر به نمایش گذاشته شد که متأسفانه آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفت. ولی حدأقل مسئولان شرایط آن را از نزدیک مشاهده کردند و می دانند که ما (هنرمندان) هم هستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه ابرکوهی ها خیلی ذهن های باز و خلاقی دارند، بیان کرد: برای فرهنگ سازی و جذب استعدادها به سمت هنر و کارهای هنری، امکانات و فعالیت هایی لازم است که نیازمند حمایت مسولان ذی ربط است.


نبود شرایط تبلیغ و بازار فروش؛ مشکلات اساسی هنرمندان ابرکوه
مدیر آموزشگاه آبرنگ تصریح کرد: نبود گالری و مکان های مناسب، نبود بیلبرد و شرایط لازم برای تبلیغ آثار هنری و همچنین ضعف بازار فروش از مشکلات اساسی جامعه هنری شهرستان ابرکوه است. هزینه کردن اعتبار و اختصاص دادن این زیرزمین برای برگزاری نمایشگاه و به معرض گذاشتن دستاوردهای هنری، کار درستی نیست، چرا که از نظر شرایط و چشم اندازهای فضای داخلی و موقعیت مکانی آن در سطح شهر، جالب و جذاب نبوده و بازدهی نخواهد داشت.

زرنگار ادامه داد: اگر مسولان بیلبردی جهت تبلیغ آثار هنری و صنایع دستی اختصاص دهند و یا ما بین برنامه های بیلبردهای تبلیغاتی که در سطح شهر وجود دارد، این آثار را تبلیغ کنند شاهد پیشرفت های خوبی در این زمینه خواهیم بود. یا اینکه آنها با خرید و هدیه دادن این آثار به همشهریان و یا میهمانان خارج از شهر، حامی و مبلغ آن باشند.

مربی هنرهای تجسمی اذعان کرد: در صورتی که مکان مناسبی در مرکز شهر و اطراف آن برای ایجاد نمایشگاه در نظر گرفته شود، قطعاً وقتی هنر و دستاوردهای آن در معرض دید عموم قرار گیرد، برای مردم جذاب است و افراد بیشتر به آن بهاء می دهند و جایگاه و فرهنگ هنر در شهر ارتقاء پیدا می کند.

وی در پایان گفت: اگر اتحاد، همبستگی و همکاری بین افراد هنرمند شهرستان در زمینه معرفی هنرمندان و تبلیغ آثارشان، بیشتر باشد برخی از مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد