Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خبرهای خوش رئیس پلیس راه استان یزد برای مردم ابرکوه؛

احداث پلیس راه ابرکوه – دهشیر در نیمه اول سال 98/ کاهش 50 درصدی تصادفات فوتی در ابرکوه


رئیس پلیس راه استان یزد گفت: نیمه اول سال 98 یک دستگاه ساختمان امانی در اختیار پلیس محور راه ابرکوه - دهشیر قرار می گیرد.

سرهنگ مسعود قانعی رئیس پلیس راه استان یزد در حاشیه سفر یک روزه خود به ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه ضمن بیان اینکه بیش از 8 هزار کیلومتر محورهای مواصلاتی اعم از بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی، راه روستایی در استانیزد وجود دارد گفت: این محورها تحت پوشش امنیتی ترافیکی 6 واحد پلیس راه و 5 ایستگاه ثابت قرار دارد.

55 درصد تصادفات فوتی استان یزد مربوط به خستگی راننده است
قانعی با بیان اینکه 55 درصد آمار تصادفی مربوط به واژگونی خودرو در محورهای بزرگ راهی و اصلی استان اتفاق می افتد ادامه داد: طبق آمار پزشکی قانونی در محورهای ورودی های استان از سمت کرمان، خراسان جنوبی، سمنان و همچنین از سمت اصفهان از این میزان؛ 59 درصد واژگونی خودرو منجر به فوت شده است.

رئیس پلیس راه استان یزد علت اصلی این واژگونی ها را عدم توجه به جلو دانست که 80 درصد آن ناشی از خواب آلودگی است و 20 درصد دیگر علل دیگر دارد.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید بعد از هر دو ساعت رانندگی استراحت کافی داشته باشند افزود: امسال در محورهای روستایی و فرعی استان نیز شاهد افزایش تصادفات به میزان 20 درصد نسبت به مشابه سال قبل بودیم که علت اصلی آن هم افزایش 35 درصدی سفرهای مردم استان از محورهای فرعی و روستایی است که این مسیرها غالبا کم عرض بوده و باید رانندگان راعایت قوانین و میزان سرعت را در این مناطق داشته باشند و از تغییر مسیرهای ناگهانی، تجاوز به چپ و ... خودداری کنند.

تصادفات دومین عامل مرگ و میر در استان یزد
وی ضمن اعلام این خبر که 54 درصد متوفیان تصادفات افراد بومی استان هستند گفت: دومین عامل مرگ و میر در استان یزد ناشی از تصادفات در معابر درون شهری و برون شهری است.

قانعی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: ورودی شهرستان ابرکوه از سمت استان یزد دارای نقص هندسی مسیر  است که باید با همت مسئولان استان و شهرستان برطرف شود.

کاهش 50 درصدی تصادفات فوتی در ابرکوه
این مقام مسئول استانی تاکید کرد: در 7 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، در خصوص تصادفات فوتی عملکرد خوبی در شهرستان انجام شده و در مورد فقره تصادفات فوتی؛ 50 درصد را در شهرستان ابرکوه کاهش را داشتیم و متوفیان حوادث رانندگی هم 67 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

احداث پلیس راه ابرکوه – دهشیر در نیمه اول سال 98
قانعی با بیان اینکه یک دهه است که پیگیری احداث پاسگاه پلیس راه در محور ابرکوه به خاتم با هدف ایجاد امنیت جاده ای طول کشیده است افزود: با رایزنی هایی که در مرکز راهبر ناجا انجام شده مصوبه ساخت پاسگاه پلیس راه ابرکوه به خاتم و همچنین اجرایی شدن آن در دستور ساخت استان قرار گرفته است و امید است نیمه اول سال 98 یک دستگاه ساختمان امانی در اختیار پلیس محور راه ابرکوه - دهشیر قرار بگیرد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد