Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در اختتامیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت کشور رقم خورد

اختصاص عنوان برتر به مستند «هفت سین مقدس» اثر فیلم ساز ابرکوهی


هفت سین مقدس کارگردان ابرکوهی در سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های کشور به عنوان اثر برتر معرفی شد.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور در سالن همایش‌های مرکز فناوران اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد. طی این مراسم فیلم مستند «هفت‌سین مقدس» اثر اصغر عباسی کارگردان ابرکوهی، تندیس ویژه جشنواره را ازآن خود کرد.

عباسی در این رابطه اظهار کرد: جشنواره فوق با حضور محمدحسین امید معاون وزیر علوم و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزار شد که طی آن امید، برگزاری چنین جشنواره‌هایی را موجب گسترش فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها دانست.

وی تصریح کرد: در این مراسم، تندیس مقام برتر به همراه لوح تقدیر به مستند هفت‌سین مقدس به‌عنوان اثر برگزیده تعلق گرفت که هدف از تولید آن به ادای دین به شهدا و خانواده‌های آنان بوده است.

این فیلم‌ساز ابرکوهی خاطرنشان کرد: فیلم مستند هفت‌سین مقدس روایت زندگی هفت خانواده شهید (پدر و مادر) است که در روزهای پایانی سال در تدارک آماده‌سازی سفره هفت‌سین می‌شوند و در این مسیر با خاطراتی از فرزندان شهیدشان خط سیر داستان را پیش می‌برند.

عباسی یادآور شد: هفت‌سین مقدس محصول حوزه هنری استان یزد در سال 1393 است که در جشنواره‌های سکانس بیداری و سرزمین نور به‌عنوان اثر برتر مورد تجلیل قرار گرفت.

گفتنى است اصغر عباسی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته کارگردانی سینما در دانشگاه فرهنگ و هنر تهران، هم‌اکنون مشغول فراهم ساختن مقدمات تولید اولین فیلم سینمایی خود بانام «نائله» است. نائله داستانی عاشقانه در بستر کاروان کربلا و قیام یاران اباعبدالله (ع) است که به‌منظور حضور در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آماده خواهد شد.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد