Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه:

آزادی 30 زندانی جرائم مالی غیر عمد/ جایگاه برتر استانی ابرکوه، در برپایی جشن گلریزان


دادستان عمومی و انقلاب گفت: جشن گلریزان در 7 دوره گذشته زمینه آزادی 30 زندانی را فراهم نمود و بدین ترتیب ابرکوه در این مورد توانسته جایگاه ممتاز استانی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش سرو ابرکوه، هشتمین همایش جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم مالی غیر عمد با حضور مسئولین عالی رتبه استانی و شهرستانی و همچنین خیرین نیکوکار در تالار ارم ابرکوه برگزار شد که طی آن مبلغی بالغ بر یک میلیارد و شصت میلیون ریال کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری گردید.

در این همایش بزرگ احمد بهمنی معاون قضایی دادگستری کل و همچنین حمید سفید رئیس امور شوراهای حل اختلاف استان یزد هر یک به نوبه خود در سخنرانی مختصری که داشتند، ابرکوه را بعد جزء شهرستان های برتری دانستند که در برپای جشن گلریزان بهترین عملکرد را به خود اختصاص داده و بیشترین مبلغ را جهت آزادی زندانیان نیازمند جمع آوری نموده است.

علی محمد دشتکیان دادستان دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان ابرکوه بیان کرد: در زندان ها، متهمینی هستند که به علت بی احتیاطی، بی مبالاتی و یا مسائل مالی محکوم به حبس شده اند. این افراد به عنوان ضمانت اجرای پرداخت بدهی روانه زندان می شوند. زندان برای آنان محرومیت فیزیکی ناخواسته ایجاد می کند در حالی که فرد بدهکار بایدکار کند تا بدهی خود را بپردازد. لذا در این موارد معایب زندان خودنمایی می کند.

دشتکیان افزود: در همین راستا از سال 1369 ستاد دیه تأسیس شد که هدف آن از برگزاری جشن گلریزان ایجاد روحیه و امید در بین زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده های آنان است. در ابرکوه نیز از سال گذشته به همت محمدتقی دل آزاد رئیس بازداشتگاه ابرکوه کمیته ای با عنوان خیرین جشن گلریزان تشکیل شد تا اقدامات لازم جهت برپایی جشن گلریزان توسط این کمیته انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان ابرکوه جایگاه ممتازی در استان برای برگزاری جشن گلریزان و جمع آوری کمک های مردمی داشته است و در هفت دوره گذشته موفق به آزادسازی 30 زندانی نیازمند شده است. در حال حاضر ابرکوه دارای 8 زندانی در جرائم مالی غیر عمد می باشد که برای آزادی آنان مبلغ 4 میلیارد ریال مورد نیاز است.

گفتنی است محمد سلیمی فرد معاون اداره کل زندان ها و افشون مدیر عامل ستاد دیه استان یزد، رسولی فرماندار و حسینی امام جمعه ابرکوه نیز در این مراسم حضور داشتند.



Loading the player...



Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد