Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون شهردار ابرکوه:

استفاده 85 درصدی فضای سبز ابرکوه از آب کشاورزی


معاون شهردار ابرکوه گفت: با اشاره به اهمیت جداسازی شبکه آب شرب از فضای سبز، 85 درصد از فضای سبز ابرکوه با آب کشاورزی سیراب می شود و این امر موجب ایجاد فضای سبز پایدار در کویر خواهد بود.

به گزارش سرو ابرکوه، سید علیرضا رسولی معاون شهردار شهرستان، در نشست خبری با خبرنگاران، فضای سبز را تنها حوزه پویا و حیات بخش درون شهری  دانست و افزود: طی 2 سال گذشته، احداث بوستان بوعلی به عنوان اولین اقدام ایجاد فضای سبز، با پیشرفت 55 درصدی در این دوره رو برو بوده است.

رسولی تصریح کرد: ایجاد فضای سبز ورودی شهرستان، از محور یزد با مساحت 6 هکتار زمین، که 2 هکتار آن درختکاری شده و انتقال آب آن در حال نهایی شدن است.

وی در این نشست با بیان اینکه 67 درصد جمعیت شهرستان ابرکوه ، شهرنشین هستند افزود: این جمعیت نیازمند خدمات شایسته ای هستند که توجه مجموعه شهرداری بیشتر به این مهم بوده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در رویکردی که بر اساس اصل 44 قانون اساسی و دستور مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته بوده است، بحث برون سپاری و خصوصی سازی در حوزه شهرها بیشتر مورد نظر مسئولین امر قرار گرفته و آنچه که به دستورالعمل آیین نامه هیئت عالی سرمایه گزاری ابلاغ شده، مشارکت مردم در این امور، در قالب طرح های زود بازده، میان مدت و دراز مدت در این فصل می باشد.

معاون شهردار از ایجاد مجتمع تجاری در تقاطع بلوار کشاورز و بلوار جمهوری اسلامی که تمام مراحل آن طی شده و در حال انعقاد قرارداد می باشد خبر داد و افزود: این طرح با سرمایه گذاری تا سقف 40 میلیارد ریال انجام می شود و شهر ابرکوه قرار است شاهد بخشی از حوزه تجاری و تفریحی به صورت تجمیع و مجتمع شود.

رسولی در پایان به مهمترین فعالیت های شهرداری در طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: ایجاد مجموعه بازار واقع در محله بازار به منظور احیای بافت فرسوده در این محله، طرح بزرگ زیست محیطی باغستان با مجموعه مساحت 78 هکتار با مشارکت مردمی، بحث توسعه آرامستان، احداث اولین بلوار درون شهری بنام بلوار ابوریحان که این طرح هم با مشارکت کامل مردم صورت گرفته است و دسترسی شهرک بسیجیان، مهر و ولایت را به مرکز شهر و بافت تاریخی تسهیل می نماید از مهمترین طرح های اجرایی شهرداری می باشد.

وی همچنین شروع به کار بزرگترین بلوار که دسترسی به ورودی شهر را از محور یزد به مرکز شهر را آسان می کند، ایجاد مجتمع رفاهی خدماتی و احداث پارکینگ، عقد قرارداد کشتارگاه صنعتی در مقیاس 5 هکتار با مشارکت بخش خصوصی، پیاده رو سازی های بوستان ها، طراحی بدنه بوستان ملت و در نظر گرفتن بحث ترافیک، فرهنگ بومی، شهرنشینی و تعاملات اجتماعی و فعال سازی، بستر سازی درخت سرو در زمینه گردشگری  و تهیه طرح فضای سبز در حاشیه بلوار امام علی (ع) به عنوان منظر ورودی شهر و خرید وسایل بازی پلی اتیلن و غیره را، از اهم فعالیت های انجام شده در مجموعه شهرداری ابرکوه برشمرد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد