Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جولان اشغالی چه می‌گذرد؟

اسرائیل زیر موشک/ وحشت زودهنگام مقامات نظامی صهیونیستی از احتمال غرش نظامی ایران


سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی واکنش راکتی سوریه به تجاوز نظامی این رژیم را «تجاوز ایرانی» توصیف کرد و مدعی شد که این مسئله، دلیلی بر تلاش ایران برای استقرار در سوریه است.

به گزارش سرو ابرکوه، منابع رسانه‌ای گزارش دادند رژیم صهیونیستی ده‌ها موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک کرد که پدافند هوایی این کشور شمار زیادی از آنها را ساقط کرد.

نکته جالب توجه این است که اینبار ارتش سوریه بالافاصله پاسخ سنگینی به صهیونیست های متجاوز داده است. تصور اولیه ارتش اسراییل سکوت ارتش سوریه بوده اما در فاصله کوتاهی سوری ها جولان اشغالی مورد اهداف گسترده خود قرار داده اند.

منابع مطلع از شلیک بیش از 50 موشک به سمت سرزمین های اشغالی خبر می دهند که پاس قابل توجهی به شمار می آید.

پس از چند ماه سکوت، این جدی ترین تحرک نظامی سوریه علیه رژیم صهیونیستی به شمار می آید.

«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شده است که 20 فروند موشک به‌سمت مواضع نظامی در بلندی‌های جولان شلیک شده است. به‌گفته وی، 4 مقر نظامی مهم ارتش اسرائیل در جولان، هدف این حملات قرار گرفته است.

این سخنگو در ادامه مدعی شده که سامانه پدافند هوایی اسرائیل برخی از موشک‌ها را رهگیری کرده است و این حملات موشکی تلفات جانی یا مادی ملموسی نداشته است.

هم‌زمان کانال 10 تلویزیون اسرائیل از به‌صدا در آمدن آژیرهای خطر و شنیده شدن صدای انفجارهایی در بلندی‌های جولان خبر داد. در همین حال «شورای منطقه‌ای جولان» با انتشار بیانیه‌ای از ساکنان جولان اشغالی خواست در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

اما بر پایه شبکه خبری المیادین به‌نقل از منابع نظامی، مراکز اسرائیلی هدف قرارداده‌شده در جولان را به‌شرح زیر برشمرد:‌

مرکز نظامی اصلی جمع‌آوری اطلاعات فنی و الکترونیک.

مرکز اصلی یگان مرزبانی از یگان 9900

مرکز نظامی اصلی عملیات اختلال راداری

مرکز نظامی اصلی شنود شبکه‌های ارتباطاتی بی‌سیم و باسیم

ایستگاههای ارتباطات و ارسال اطلاعات

مقر یگان سلاح‌های دقیق دشمن در عملیات زمینی

فرودگاه بالگردهای نظامی

مقر فرماندهی نظامی منطقه‌ای تیپ 810

مقر فرماندهی گردان‌های نظامی در حرمون

مقر زمستانی یگان موسوم به بنستیم.

اما یک مقام وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حوادث جولان با روزنامه «هاآرتص» مصاحبه کرد و گفت: «از گزارش‌ها درباره شلیک موشک‌ به سمت اسرائیل مطلع هستیم. در صورتی که صحت داشته باشند، بر تصمیم ما برای خروج از برجام صحه می‌گذارند. ایران نیت اصلی‌‌اش را به دنیا نشان می‌داد. بگذارید شکی در این مورد وجود نداشته باشد.»

سخنگوی کاخ سفید هم در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز به این حوادث واکنش نشان داد و گفت: اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند. این حمله نشان می‌دهد نمی‌توان به ایران اعتماد کرد.

این در حالیست که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی واکنش راکتی سوریه به تجاوز نظامی این رژیم را «تجاوز ایرانی» توصیف کرد و مدعی شد که این مسئله، دلیلی بر تلاش ایران برای استقرار در سوریه است.

«آویخای ادرعی» ساعاتی پس از واکنش راکتی سوریه به حمله خمپاره‌ای این رژیم به شهرک البعث در جنوب سوریه ، این واکنش را «ایرانی» توصیف و تلاش کرد ایران را دخیل در این موضوع نشان بدهد.

ادرعی در توییتر خود نوشت که جنگنده‌های اسرائیل بامداد امروز پنجشنبه یکی از بزرگ‌ترین حملات هوایی علیه اهداف ایرانی که متکی به اقدامات اطلاعاتی طی چندین ماه بوده انجام دادند.  طبق گفته او، به دهها هدف نظامی که او مدعی شد به «نیروی قدس سپاه ایران» در خاک سوریه وابسته است، حمله کرده‌اند اما در مقابل هیچ راکتی به داخل فلسطین اشغالی اصابت نکرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تبادل آتش بامداد امروز «دلیلی است بر استقرار ایران در سوریه و تهدیدی که برای اسرائیل و ثبات منطقه دارد». او همچنین گفت که «ارتش اسرائیل تحرک علیه استقرار ایران در سوریه را ادامه می‌دهد و ارتش، نظام سوریه را مسئول اتفاقاتی می‌داند که در خاک خود در جریان است. ارتش در حالت آماده‌باش کامل برای همه سناریوهاست...».

به گفته ادرعی، آنچه او آن را «توانمندی ایران» خواند، توسط ارتش اسرائیل «ناکام» گذاشته شد و در مقابل سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» موفق شده چهار راکت را دفع کند. بنا بر ادعای سخنگوی ارتش اسرائیل، سایر راکت‌ها در خاک فلسطین اشغالی اصابت نکرده است.

گاردین هم مدعی شده که اولین بار است که ایران مستقیما به سوی نیروهای صهیونیستی راکت شلیک کرده است و ایران و رژیم صهیونیستی که دو دشمن اصلی هم هستند، به سوی یک جنگ تمام عیار نزدیک می‌شوند.

گاردین هم‌صدا با صهیونیست‌ها شده و سعی دارد حملات راکتی سوریه را اقدامی از سوی سپاه قدس ایران معرفی کند و نوشته است در صورت تایید حمله، ایران درگیری‌هایی را که سال‌ها به صورت جنگ نیابتی بوده،‌ ناگهان شدت بخشیده است و مستقیم راکت شلیک کرد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) در اولین واکنش به تبادل آتش بامدادی بین سوریه و اسرائیل، ادعا کرد: «اگر ایران ما را با باران (موشک) هدف قرار دهد، ما آنها را با سیل (موشک( هدف می‌گیریم».

لیبرمن طی سخنرانی در همایش امنیتی سالانه هرتزلیا در تل‌آویو با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه تهران، گفت: «ایران تلاش می‌کند تروریسم خود را در هر جایی از دنیا صادر و مستقر کند...بر عکس ایران اما ما تمایلی به کشورگشایی و تصرف مناطق جدید نداریم».

به نوشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، وی درباره حملات موشکی بامداد پنجشنبه به اهدافی در سوریه و پاسخ متقابل ارتش این کشور، مدعی شد: «شب گذشته ایران تلاش کرد به سرزمین اسرائیل حمله کند اما شکست خورد. ما تمام اهداف ایرانی (که شناسایی کرده بودیم) در سوریه هدف قرار دادیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه هیچ شهروند یا ساختمانی در فلسطین اشغالی هدف قرار داده نشد، ادعا کرد: «تمام راکت‌های آنها یا در سوریه سقوط کرد یا با گنبد آهنین ساقط شد. ما تقریبا تمام زیرساخت‌های ایران در سوریه را نابود کردیم».

لیبرمن با ادعای اینکه ایران 13 میلیارد دلار در سوریه هزینه کرده، افزود: «امسال نیز می‌خواهد 2 میلیارد دلار دیگر خرج کند...ما اما به ایران اجازه نمی‌دهیم سوریه را به پایگاه نظامی خود جهت حمله به اسرائیل تبدیل کند. اسلام‌گراهای افراطی زیادی وجود دارد اما ایران تنها کشوری است واقعا می‌خواهد ایدئولوژی خود را در خاورمیانه و آفریقا تحمیل کند».

وی درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای نیز گفت: «این مسئله ایران را به نقطه شفافی برای تصمیم‌گیری رساند: بقا یا تداوم ماجراجویی؛ در خاورمیانه و دیگر مناطق. ترامپ پیام بسیار محکمی (به ایران) فرستاد».

لیبرمن در تلاشی مذبوحانه برای اختلاف‌اندازی بین تهران و دمشق، مدعی شد: «شاید دولت اسد نیز از سرشاخ شدن ایران با اسرائیل و به خطر انداختن سرزمینش ناراضی باشد. اما اسد هنوز برای بقای خودش که وابسته به حضور ایران است، نگران است. به همین خاطر توانایی متوقف کردن ایران را ندارد».

نشریه عبری زبان «واللا» گزارش داد «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از طریق منابعی پیامی به ایران داده تا تهران را از اقدام تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی منصرف کند.

واللا به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، که خواستند نامشان فاش نشود، نوشت پامپئو به تهران پیام داده که اگر کوچکترین آسیبی از ایران به رژیم صهیونیستی برسد، آمریکا نیز به شدیدترین لحن واکنش نشان خواهد داد و این واکنش گسترده خواهد بود.

بر این اساس، این پیام پیش از اعلام خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده تا مانع هرگونه اقدام نظامی احتمالب ایران علیه اسرائیل، پس از تصمیم ترامپ شود.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما از پاسخ دادن به نشریه والا درباره این پیام امتناع کرد.

محرمانه‌ترین یگان جاسوسی اسرائیل هدف عملیات جولان قرار گرفت

بر اساس تازه ترین اخبار منتشر شده، یگان 9900 که هدف حملات دیشب در منطقه جولان قرار گرفت، یکی از محرمانه‌ترین یگان‌های جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی است.

حمله موشکی که از سرزمین سوریه به اهداف حساس سرزمین‌های اشغالی در جولان انجام شد، آسیب زیادی به آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی در ابعاد اطلاعاتی در منطقه شمالی وارد کرد. بیشتر اهدافی که در این حمله هدف اصابت قرار گرفت، اهداف بسیار حساسی بود که نقش مؤثری در ایجاد موقعیت و برتری اطلاعاتی فوری و مستمر برای تصمیم‌گیری‌های نظامی و امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی داشت.

یگان 9900 که یکی از مراکزی بود که در نتیجه عملیات موشکی تلافی‌جویانه محور مقاومت در شب گذشته هدف قرار گرفت، از مهمترین یگان‌های نظامی و فنی ارتش رژیم صهیونیستی است. کارشناسان مسایل نظامی رژیم‌ صهیونیستی با افتخار از این یگان صحبت کرده و در مورد آن مبالغه‌های زیادی انجام می‌دهند. این یگان یک یگان محرمانه است که با اطلاعات حساس دارای ماهیت استراتژیک کار می‌کند و به‌علت اهمیتی که دارد از یگان 8200 که یکی از مهمترین یگان‌های موجود در عرصه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است، جدا شده است.

آمریکا: ایران مسئول حمله موشکی به اسرائیل است!

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای ایران را به اقدام تحریک‌آمیز و حمله راکتی به اسرائیل متهم کرد و برای رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود قائل شد.

کاخ سفید با متهم کردن ایران به «اقدام تحریک آمیز» و حمله راکتی به رژیم صهیونیستی از خاک سوریه بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تاکید کرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش کرد، کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد: «استقرار راکت و سامانه‌های موشکی رژیم ایران در سوریه که اسرائیل را هدف گرفته است، یک تحول غیرقابل پذیرش و بسیار خطرناک برای کل خاورمیانه است».

واشنگتن مدعی شده است که سپاه ایران «کاملاً مسئول پیامد‌های این اقدامات بی‌مهابا است».

بامداد امروز ارتش سوریه در پاسخ به حملات خمپاره‌ای از جانب جولان اشغالی، تعدادی راکت به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در جولان شلیک کرد.

پس از این درگیری، ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به هدف‌گیری شماری از نقاط در سوریه کرد و مدعی شد که بزرگ‌ترین حمله هوایی در سال‌های اخیر به نقاط منتسب به ایران در سوریه را زده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این راکت‌ها از سوی نیرو‌های حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی که مدعی حضور ایران در آن بودند را هدف قرار دادند.

در حالی که ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند این کشور با بیش از نیمی از موشک‌های شلیک‌شده رژیم صهیونیستی مقابله کرده و همچنین مقامات دولتی و پارلمانی سوریه مثل «فارس شهاب» تاکید می‌کنند این نیرو‌های آن‌ها بودند که راکت‌ها را به سمت جولان اشغالی شلیک کردند، اما مقامات نظامی اسرائیل و مقامات غربی متحد تل‌آویو اصرار دارند تا مسئله را ایرانی اسرائیلی جلوه دهند و بگویند ایران عامل و هدایت‌کننده این حمله بوده است.

همچنین تحلیلگران و کارشناس‌های متعدد صهیونیست مدعی هستند چند خمپاره و راکتی که به سمت جولان اشغالی شلیک شده، همان انتقام ایران است که مقامات سیاسی و نظامی تهران بار‌ها بر حتمی بودن آن تاکید کرده‌اند.

«اصاف رونل» سردبیر اخبار خارجی روزنامه «هاآرتص»، اما با رد ادعا‌ها مبنی بر انجام شدن و بعد شکست خوردن انتقام ایران، در توئیتر خود نوشت: «برای من سخت است که باور کنم "این" واکنش (انتقام) ایران بود که منتظرش بودیم.»




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد