Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

اسید پاشی با هدف خراب کردن امر به معروف انجام می شود


امام جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه وظیفه مردم در امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است، تاکید کرد: تکلیف مردم تکلیف عملی نیست و بنابراین غلط کاری هائی مانند اسید پاشی با هدف خراب کردن امر به معروف انجام می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: درگذشت فقیه پارسا و عالم مجاهد آیت الله مهدوی کنی شخصیت ماندگار در تاریخ انقلاب، که در زمینه های مختلف درخدمت به نظام اسلامی کوشید را تسلیت عرض می کنم.


عاشورا دل مومنین را بریان کرد
حجت الاسلام حسینی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری خامس آل عبا سید الشهداء (ع) گفت: محرم ماهی که عاشورایش خاک، خون، آتش، عطش، عشق و سوز، مشک و تیر و قربانی شدن صغیر و کبیر به آن رنگ ماندگاری و ابدیت بخشید و تا قیامت دل های مومنین را بریان و دیدگانشان را گریان کرد.
خطیب جمعه ابرکوه افزود: عاشورائی که هرگز مشمول مرور زمان نمی شود، از تب و تاب نمی افتد و به راستی برای همیشه تاریخ الهام بخش است.


اسید پاشی خود ترویج منکر است نه دفاع از معروف
حسینی با اشاره به اینکه خمیر مایه قیام امام حسین(ع)¬ به تصریح خود آن حضرت امر به معروف  نهی از منکر بود عنوان کرد: امر به معروف در راستای اصلاح رفتاری فرد و جامعه و نهی از منکر نیز در جهت خشکاندن ریشه های مفاسد اخلاقی و عملی است.
وی ابراز داشت: تکلیف مردم در این زمینه تذکر لسانی است و چون دارای حکومت اسلامی هستیم مرحله اقدام عملی این دو فریضه به عهده دولت، دستگاه های نظامی و انتظامی است.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر دولتیان قصور و تقصیر دارند و قوای سه گانه از انجام وظیفه تا کنون به صورتی محسوس در امر تدوین، اجرا، جدیت و کار آمدی در این سه دهه از عمر مبارک نظام اسلامی طفره رفته اند "و به توصیه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری عمل نکرده اند" باید روسای گذشته پاسخگو باشند.
حسینی گفت: عده ای در این مملکت هستند که نخواسته و نمی خواهند، عروسک های خیابانی و مانکنی های بدحجاب، افسران و پیاده نظام های مهاجم فرهنگی دشمن جمع شود.
وی تاکید کرد: آنها با ترویج مفهوم غلط آزادی به حوزه و حریم اعتقاد، ایمان، اخلاق و عفت عمومی جامعه بی محابا تجاوز می کنند! پس تکلیف مردم تکلیف عملی نیست. بنابراین غلط کاری هائی مانند اسید پاشی و برخوردهای پرخاشگرانه خود با هدف و انگیزه از قبل برای خراب کردن امر به معروف انجام می شود.


دولت افغانستان هم گرفتار قانون خفت بار کاپیتولاسیون شد
امام جمعه ابرکوه با نزدیکی به سالروز اعتراض امام (ره) علیه قانون خفت بارکاپیتولاسیون ادامه داد: قانونی که مجلس فرمایشی شاه آن را تصویب کرد و به آمریکائی ها و خارجی ها صیانت در خیانت بخشید. همان دامی که امروز دولت جدید افغانستان به طمع برخورداری از حمایت کاذب آمریکا، ملت رنج کشیده خود را در آن افکنده است.


ایران باید با تکیه بر منابع زمینی اداره شود نه منابع زیرزمینی
حجت الاسلام حسینی در پایان گفت: هفته گذشته مقام معظم رهبری(حفظله) در دیدار با نخبگان جوان دانشگاه ها، بر ضرورت ایجاد زنجیره کامل و شبکه عظیم تولید علم در دانشگاه ها و مراکز علمی تأکید کردند و فرمودند: ایران را باید با اتکاء به منابع روی زمین یعنی هوش، استعداد جوانان و نخبگان کشور اداره کرد نه با تکیه بر درآمد پرنوسان نفت و منابع طبیعی زیر زمینی.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد