Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس مسائل سیاسی:

آشتی ملی طرحی برای جلب آراء خاکستری مردم و همان «برجام سیاسی» است


کارشناس مسائل سیاسی «آشتی ملی» را که به منظور عادی شدن بحث فتنه مطرح شده است را در ذیل «برجام سیاسی» دانست.

به گزارش سرو ابرکوه، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار یزد رسا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص بی معنا بودن موضوع آشتی ملی گفت: بحث آشتی ملی اصولاً برای کشورها و نظام های سیاسی مطرح است که به وضعیت بحرانی و حاد بحرانی رسیده اند و در واقع در لب پرتگاه سیاسی قرار دارند و در این شرایط نیروهای مخالف و اپوزیسیون که به شدت قوی هستند موضوع آشتی ملی را مطرح می کنند.

دکتر مهدی صادقی ادامه داد: ایران دارای سازوکارهای پذیرفته شده، ثبات سیاسی بالا، انتخابات و رقابت های کاملا جدی است و چرخش جناح ها به خوبی در آن وجود دارد و از این رو در شرایط فعلی ایران، طرح آشتی ملی از سوی برخی ارکان دولتی و همفکرانشان، کاملا بی معنی است.

وی با بیان این که آمریکا و غرب با اجرایی شدن برجام به دنبال اجرای سه برجام دیگر در کشور هستند اظهار داشت: برجام منطقه‌ای یکی از اهدافی است که غرب دنبال می‌کند و در واقع به دنبال کاهش برد و نفوذ ایران در منطقه و تضعیف هم پیمانان کشور در محور مقاومت هستند.

دکتر صادقی عنوان کرد: اجرای برجام اجتماعی و فرهنگی یکی دیگر از اهداف غرب در ایران است که با اجرای آن، نرم و هنجارهای غیراسلامی و ضد اسلامی مورد نظر آمریکا در کشور تقویت می‌شود که می توان موضوع برگزاری کنسرت ها را نیز در ذیل این برجام دانست.

وی «برجام سیاسی» را دیگر برجام مد نظر آمریکا و غرب عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکا با اجرایی کردن این برجام در صدد است نیروهای غیرانقلابی و شبه سکولار قدرت را در کشور به دست بگیرند و آرمان‌های انقلاب اسلامی را کنار بگذارند و جمهوری اسلامی ایران را به یک کشور نرمالیزه و عادی بدون هیچ آرمان و هدف گذاری بلند مدت تبدیل کنند که در برابر ظلم‌هایی که در منطقه و جهان صورت می‌گیرد؛ سکوت کند و حتی در جناح ظالم قرار بگیرد.

این استاد دانشگاه، «آشتی ملی» را که به منظور عادی شدن بحث فتنه مطرح شده است؛ در ذیل «برجام سیاسی» دانست و تاکید کرد: عادی شدن فتنه یک موضوع پذیرفته شده نیست چرا که در آن حادثه، جرم و تخلف محرز است و مشمول مرور زمان نمی‌شود و وضعیت فعلی سران فتنه به صلاح و مصلحت کشور است و باید بدانند اگر محاکمه‌ای صورت گیرد مطمئناً حکم قطعی آنان شدیدتر از حصر خواهد بود.

دکتر صادقی با بیان این که در هیچ سیستم سیاسی معقول، عدم برخورد با عده‌ای که علیه ارکان اصلی نظام اقدام کرده و دست به کودتا زده‌اند پذیرفته نیست ادامه داد: در کودتای ناموفق ترکیه که یک روز هم به طول نینجامید برخورد با عوامل کودتا بسیار خشن و چکشی بود اما در ایران که فتنه‌گران هشت ماه کشور را درگیر کردند؛ برخوردها بسیار با طمانینه، صبر و رأفت اسلامی بوده که این خود نشان دهنده اقتدار و مظلومیت کشور است.

وی در خصوص رویه ای که مقام معظم رهبری در برابر فتنه گران در پیش گرفته اند گفت: این رویه را می توان شبیه رویه امام خمینی (ره) در برابر انحراف مجاهدین خلق و سایر گروه های معارض دانست که اکنون مردم  به عیار بالای تشخیص صحیح امام (ره) در آن زمان پی برده اند. همین گونه  هوشمندی مستتر در تشخیص مقام معظم رهبری در برابر سران فتنه نیز در آینده بر همگان مشخص خواهد شد. هوشیاری و برخورد صحیح ایشان در خصوص مسائل مختلف برای کشور و مردم یک نعمت بزرگ است.

مطرح کنندگان آشتی ملی به دنبال حاشیه سازی برای کشور هستند

این تحلیلگر مسائل سیاسی دغدغه و موضوع اصلی مردم در شرایط فعلی را مسائل اقتصادی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: مطرح کردن بحث آشتی ملی در شرایطی که به هیچ عنوان موضوع اصلی مردم نیست این شائبه را بوجود می آورد که مطرح کنندگان آن به دنبال لفاظی‌های سیاسی و حاشیه سازی برای کشور هستند.

دکتر صادقی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون موضوع آشتی ملی گفت: آشتی ملی مسئله یک «طبقه سیاسی رسانه ای» خاص و محدود است که وظیفه و دستورکار همیشگی آن ها حاشیه سازی برای کشور است؛ در واقع آن ها به دنبال ایجاد یک صورت مسئله نادرست و غیرواقعی برای کشور هستند که صرفاً کارکرد انتخاباتی دارد و در جهت جلب آراء باصطلاح خاکستری جامعه طرح شده است.

جنجال رسانه‌ای مهمترین کارکرد طرح آشتی ملی

وی مهمترین کارکرد طرح آشتی ملی را جنجال رسانه ای عنوان کرد و افزود: فی نفسه طرح آشتی ملی هیچ نتیجه ای ندارد و به شکست می انجامد اما منافع آن برای مطرح کنندگان آن اتلاف وقت کشور، انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی کشور، فراموشی انفعال دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی و از یاد رفتن این موضوع که قرار بود با اجرای برجام تحریم ها برداشته شود است چرا که با اجرای برجام نه تحریم ها برداشته شد و نه دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرد.

انتهای پیام/ق




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد