Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

با هدف حضور در جشنواره های داخلی و خارجی انجام شد؛

آغاز به کار مستند«خانه تاریخی ابرکوه» با حضور استاندار یزد


کارگردان جوان ابرکوهی تصویربرداری فیلم مستند خود را با هدف حضور در جشنواره های داخلی و خارجی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز کرد.

به گزارش سرو ابرکوه، تصویربرداری فیلم مستند خانه تاریخی ابرکوه با حضور استاندار یزد و مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در خانه آقازاده ابرکوه کلید خورد.

استاندار یزد با حضور در لوکیشن این فیلم مستند باعوامل و کارگردان جوان این فیلم دیدار و گفت و گو کرد.

میرمحمدی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که این فیلم بتواند تصویری ماندگار از خانه تاریخی آقازاده به نمایش بگذارد و اظهار کرد: خوشحالم که در موقع كليد خوردن اين فیلم سرصحنه حضور يافتم و به شما عزيزان خداقوت گفته و از زحماتتان قدرداني نمايم و با تمام توان در كنار ساخت اين فیلم مستند در خدمت شما عزيزان خواهم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد هم از تلاش های سید سجاد ابطحی کارگردان و نویسنده جوان این فیلم مستند قدردانی کرد و گفت: این مستند می تواند در معرفی خانه تاریخی آقازاده و جذب گردشگر نقشی مهم ایفا کند.

ابطحی نیز در گفت وگو با خبرنگار سرو ابرکوه گفت: فیلم مستند "خانه آقازاده" در 20 دقیقه برای حضور در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی و پخش از شبکه مستند سیما ساخته می‌شود و تلاش خواهیم کرد نماینده خوبی برای جامعه هنری شهرستان ابرکوه در جشنواره‌ها باشیم.

ابطحی ادامه داد: تصویربرداری، تدوین و صداگذاری این فیلم، تا پایان تیرماه به پایان خواهد رسید.

کارگردان جوان این فیلم مستند عنوان کرد: با توجه به این که ابرکوه به عنوان یکی از شهرهای نمونه گردشگری کشور معرفی شده است تولید این مستند می تواند در معرفی ظرفیت های گردشگری ابرکوه موثر واقع شده و همچنین ویژگی های معماری این خانه را به همه ایرانیان معرفی خواهد کرد.

ابطحی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود برای ساخت این فیلم  بیان کرد: تولید فیلم سختی‌های خاص خود را دارد، اما مهم‌ترین مشکل ما در روند تولید این فیلم مسائل مالی است، به طوری که چندین بار به خاطر همین مسئله روند تولید فیلم به تاخیر افتاد اما با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ابرکوه تصویربرداری فیلم آغاز شده و امیدواریم سایر نهاد های اجرایی نیز همراه و پشتیبان ما باشند.

کارگردان فیلم‌های کوتاه "همسفر"، "واکنش" و "کوره‌ای رو به خاموشی" ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های نهاد‌های فرهنگی بستری مناسب برای رشد و شکوفایی فیلمسازی در استان یزد و شهرستان ابرکوه ایجاد شود.

گفتنی است یکی از سکانس های این فیلم مستند با حضور استاندار و سایر مسئولان شهرستان تصویربرداری شد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد