Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره تعاون روستایی خبر داد:

افزایش 109 درصدی خرید گندم در ابرکوه توسط مراکز خرید


رئیس اداره تعاون روستایی گفت: . تا کنون 1489 تن گندم توسط مراکز خرید فوق، خریداری شده است. میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته به میزان 109 درصد افزایش داشته است.

به گزارش سرو ابرکوه، حمیدرضا مشتاقیان رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بیان داشت: برداشت غلات (گندم و جو) از تاریخ 8 خرداد ماه 93 در ابرکوه آغاز شده و تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت. با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی در سال جاری، کشاورزان توانسته اند میزان تولید این محصولات را نسبت به سال گذشته حفظ نمایند.
مشتاقیان در ادامه گفت: شهرستان ابرکوه در مجموع دارای 5 مرکز خرید گندم می باشد که از این تعداد 4 مرکز مربوط به تعاونی روستایی و یک مرکز خصوصی است. تا کنون 1489 تن گندم توسط مراکز خرید فوق، خریداری شده است. میزان خرید گندم نسبت به سال گذشته به میزان 109 درصد افزایش داشته است؛ این در حالی است که این آمار متغییر است و هر روز افزایش خواهد داشت.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان ابرکوه تصریح کرد: نرخ پایه خرید تضمینی گندم معمولی بر اساس 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیر مفید، از قرار هر کیلوگرم 10500 ریال می باشد. افت مفید و غیر مفید گندم توسط عاملین تشخیص که از طرف جهاد کشاورزی تعیین می شوند، مشخص می شود.
وی در خاتمه افزود: هزینه های پرداختی فروش گندم از طریق سامانه غله بازرگانی استان و سیستم بانکی در قالب ضوابط تعیین شده و بانک عامل (بانک سپه)، به کشاورزان پرداخت می شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد