Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه شورای زکات ابرکوه مطرح شد

افزایش 120 درصدی درآمد زکات ابرکوه نسبت به سال گذشته/ تشکیل شورای زکات در 9 روستا ابرکوه


مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد، با اشاره به جمع آوری 46 درصد زکات در ابرکوه، گفت: چهار میلیارد و 506 میلیون ریال زکات از توافق نامه یک میلیارد تومانی در این شهرستان جمع آوری شده است.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز جلسه شورای زکات ابرکوه، با حضور اعضاء شهرستان و برخی مسئولین زکات استان برگزار شد.

تخصیص اعتبارات به پروژه های نیمه تمام
غلامرضا مشعلچی معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان یزد، با اشاره به تخصیص اعتبار 300 میلیون تومانی جهت پروژه های عالم المنفعه اظهار کرد: این اعتبارات در قالب کمک های مردمی است که دبیرخانه آنها را هدایت می کند.

مشعلچی ضمن بیان اینکه اعتبارات تشویقی دولت دولت قطع شده است، افزود: مبنای مصوبه زکات استان بر این است که سازمان برنامه و بودجه استانداری، اولویت تخصیص اعتبارات را بر پروژه هایی قرار دهد که توسط مردم حمایت می شوند و بنا به دلایلی نیمه تمام مانده اند.

وی با تأکید بر این مهم که پرداخت زکات فقط مربوط به زکات واجب نیست، عنوان کرد: امیدواریم با پیگیری های مسئولان در استان، مردم بیشتر تشویق شوند تا در کارهای خیر پیشقدم شوند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: با وجود اینکه درآمد زکات بیشتر مربوط به روستاها است و در سال های اخیر به علت خشکسالی، در این زمینه نوساناتی وجود داشت، ولی ابرکوه در شش ماه سال گذشته از 2 میلیارد و 50 میلیون نسبت به زمان مشابه به بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش داشت، که این آمار نشان از افزایش 120 درصدی دارد.

پرداخت چهار میلیارد و 506 میلیون ریال زکات در ابرکوه
حجت الاسلام اباالفضل امام مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد، با اشاره به جمع آوری 46 درصد زکات در ابرکوه، بیان کرد: چهار میلیارد و 506 میلیون ریال زکات از توافق نامه یک میلیارد تومانی در این شهرستان جمع آوری شده است.

حجت الاسلام امام افزود: با هدف ترویج فرهنگ پرداخت زکات در بین مردم، سه کمیته مالی و پشتیبانی زیر نظر کمیته امداد، کمیته تخصصی فرهنگ سازی زیر نظر سازمان تبلیغات و کمیته تخصصی اطلاع رسانی زیر نظر سازمان صدا و سیما تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: چون محور زکات بیشتر در روستاها است از جمله اقداماتی که در این راستا انجام شد، تشکیل شورا زکات روستاها بود، تا شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید، اشتغال» از حالت صوری و کاغذ بازی درآید و محقق شود.

نامگذاری خیابان ابرکوه به نام زکات/ تشکیل شورای زکات در 9 روستای ابرکوه
حجت الاسلام روح اله رستگار مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه، ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد این بخش، گفت: از جمله اقداماتی که به عنوان زیر بنای زکات در شهرستان انجام شد، نامگذاری یکی از خیابان ها، به این نام با کمک اعضا شورای شهر است و به زودی تابلو آن نصب خواهد شد.

رستگار ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های انجام شده در این راستا، تشکیل شورای زکات در 9 روستایی که دارای باغات پسته و زردآلو هستند، است، تا مبالغ جمع آوری شده در همان منطقه هزینه شود.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد