Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان یزد:

افزایش 23 درصدی خرید گندم در ابرکوه نسب به سال گذشته/ پرداخت 50درصد هزینه خرید گندم به کشاورزان استان یزد


مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان یزد با بیان اینکه تا کنون بیش از 10 هزار تن گندم در ابرکوه خریداری شده است، گفت: ابرکوه در سال های اخیر رتبه اول را در راستای برداشت و خرید گندم داشته است.

به گزارش سرو ابرکوه، صبح امروز علی جهازی مدیر کل سازمان تعاون روستایی استان یزد از مراکز خرید گندم در ابرکوه و بخش بهمن بازدید کرد.

جهازی در حاشیه این بازدید و در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، با بیان اینکه ابرکوه مانند سال گذشته رتبه نخست خرید گندم در استان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد:کار خرید گندم در 11 مرکز در سراسر استان آغاز شده است که تا کنون نزدیک 16 هزار تُن از کشاورزان خریداری صورت گرفت است پیش بینی می شود این آمار به بیشتر از 21 هزار تُن افزایش یابد.

جهازی تصریح کرد: هر کیلو گندم به ارزش 13 هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود که تا کنون 50 درصد از هزینه آن پرداخت شده و در پرداخت بقیه وجوه، هیچ مشکلی وجود ندارد.

در ادامه مهدی غیب اللهی رئیس اداره جهاد کشاورزی ابرکوه ابراز کرد: ابرکوه یکی از قطب های کشاورزی استان است و بیشترین سطح زیر کشت زراعی آن به گندم اختصاص دارد. خوشبختانه کشاورزان شهرستان تا 2 و نیم برابر میانگین برداشت گندم استان را تا کنون داشته اند.

غیب اللهی خاطرنشان کرد: در ابرکوه نزدیک به 3هزار هکتار سطح زیر کشت گندم وجود دارد که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

سید احمد ابراهیم خانی یکی از کارشناسان کشاورزی پس از بازدید از گندم های کشاورزی شده توسط کشاورزان، گفت: گندم امسال به علت داشتن پروتئین بالا که از حد استاندارد هم بیشتر از برای تهیه نان بسیار مناسب است و در مقایسه با گندم های وارداتی کیفیت بالایی دارد.

در خاتمه نیز حمیدرضا مشتاقیان رئیس اداره تعاون روستایی ابرکوه با بیان اینکه 6 مرکز خرید گندم در ابرکوه وجود دارد، اذعان کرد: از این تعداد مرکز خرید 3 مرکز در بخش مرکزی ابرکوه و 3 مرکز دیگر در بخش بهمن کار خریداری کردن گندم از کشاورزان را بر عهده دارند.

مشتاقیان ادامه داد: تا کنون نزدیک به 10 هزار تُن گندم از کشاورزان خریداری و 50 درصد از وجوه آن پرداخت شده است. آمار خرید گندم نسبت به وضعیت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد