Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه موقت تفت:

امر به معروف و نهی از منکر سرلوحه برنامه‌های محرم است


امام جمعه موقت تفت یکی از ضرورت های برنامه های ماه محرم را آسیب شناسی برنامه های هیئت های مذهبی در این ایام دانست و گفت: یکی از چیزهایی که باید در محرم و عاشورا سرلوحه کارها قرار بگیرد امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از صبح تفت؛ آیت الله محمدحسین فلاح تفتی در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر تفت با اشاره به در پیش بودن محرم اظهار کرد: یکی از چیزهایی که باید در محرم و عاشورا سرلوحه کارها قرار بگیرد امر به معروف و نهی از منکر است و بنده معتقدم مظلوم ترین واجب، امر به معروف و نهی از منکر و مظلوم ترین افراد هم آمران به معروف و ناهیان ازی منکر هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم افرادی که منکری را در جامعه می بینند و تذکر نمی دهند لعنت کرده است ادامه داد: عاشورای امام حسین(ع) باید دارای برنامه های پربار از جمله عزاداری خوب، مجالس روضه خوانی، سخنرانی های وعاظ و مداحی مداحان با اشعار پرمحتوا باشد.

امام جمعه موقت تفت، برپایی هیئت های عزاداری در محرم را یکی از لوازم این ماه ذکر کرد و افزود: لازم است آسیب های این هیئت ها شناسایی و اصلاح شود.

آیت الله فلاح تفتی، در بخش دیگری از سخنان خود به روز مباهله را یاداور شد و تصریح کرد:  عظمت روز مباهله کمتر از عید غدیر خم نیست و یکی از وقایع مهم تاریخ اسلام به شمار می رود که آیاتی از سوی خداوند در عظمت این روز نازل شده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: امامت چیزی نیست که دست ما به آن برسد که امام هشتم فرمودند امامت مانند میوه درخت نیست که دست ما به آن برسد و بتوانیم بچینیم و امامت امری نیست که مردم بنشینند و آن را تعیین کنند بلکه امامت از سوی ذات لایزال الهی تعیین می شود.

امام جمعه موقت تفت در خطبه اول با یاداوری و توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، مطالبی در مورد دوری از هوای نفس و نفس اماره بیان کرد.

انتهای پیام /م*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد