Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

واقف منزل مسکونی 5 میلیاردی در ابرکوه:

اموال و جاه و مقام در دست ما امانت هستند


واقف منزل مسکونی 5 میلیارد ریالی در ابرکوه گفت: ما هر چه داریم، همه از آن خداست و صاحب اصلی اوست. این اموال و جاه و مقام در دست ما امانت می باشند و دیگران هم در آن شریک هستند، که باید سهم آنها را پرداخت کنیم.

به گزارش سرو ابرکوه، در چند سال اخیر که وقف جایگاه ویژه ای در شهرستان ابرکوه پیدا کرده است، افراد زیادی با نیات مختلف از مال خود به نیازمندان شهر کمک می کنند. در همین راستا یکی از خیرین ابرکوهی یک باب منزل مسکونی خود را، با هدف خیرات برای والدین برای انجام امور قرآنی و اسلامی وقف کرد.


سید محسن ابطحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه ضمن تایید خبر فوق در گفتگو با سرو ابرکوه، اظهار کرد: این موقوفه 390 متر مربع مساحت داشته و واقع در یکی از خیابان های اصلی شهر می باشد.


ابطحی افزود: واقف شش دانگ یک باب منزل مسکونی خود را در زمینه امور مذهبی- قرآنی جهت اشاعه مذهب شیعه اثنی عشری و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و همچنین کمک به فقرا و نیازمندان وقف کرده است.


وی ضمن تاکید بر این مطلب که وقف کردن بخشی از اموال کوله بار آخرت را سنگین می کند، تصریح کرد: ارزش این موقوفه بالغ بر 5 میلیارد ریال می باشد.


در ادامه گزارش واقف این موقوفه نیز در گفتگوی اختصاصی با سرو ابرکوه با اشاره به آیات قرآن کریم، بیان کرد: خداوند متعال می فرماید؛ همه چیز در دست اوست و او بر همه چیز توانا است، به هر كس بخواهد حكومت می بخشد و از هر كس بخواهد حكومت را می گيرد.


وی افزود: این آیات نشان می دهد که ما هر چه داریم کم یا زیاد، همه از آن خداست و صاحب اصلی اوست. این اموال و جاه و مقام در دست ما امانت می باشند و دیگران هم در آن شریک هستند، که باید سهم آنها را پرداخت کنیم.


این واقف ابرکوهی گفت: همه تلاش ها و فعالیت های ما در این دنیا برای این است که آخرت خود را بسازیم و خدا را راضی کنیم. وقف سنت حسنه ای است که انسان می تواند با تخصیص دادن قسمتی از مال خود در جهت رفع مشکلات نیازمندان رضایت خدا را جلب کند.


وی تصریح کرد: وقف فواید زیادی دارد که از جمله آنها می توان به اجرا و تامين عدالت، توسعه و بالندگي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي، برخورداري از اجر و پاداش معنوي و اخروی اشاره کرد.


وی عنوان کرد: این منزل مسکونی هم که ارثیه پدری ما می باشد، جهت خیرات والدین مان حاج علی اکبر فلاح دخت و مریم کارگر، در زمینه امور مذهبی- قرآنی وقف کردیم، تا ان شاءالله باقیات الصالحاتی برای آنها باشد، شاید با این کار ذره ای از زحمات بی شائبه آنها را جبران کنیم.

 


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد