Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه در واکنش به لغو حج تمتع:

با وجود حکام بی کفایت آل سعود، انجام حج اقدام عملی نیست


امام جمعه ابرکوه گفت: انجام حج ابراهیمی با وجود حکومت آل یهود در عربستان اقدام عملی نخواهد یافت، زیرا کارشکنی های حکام بی کفایت سعودی، سد راه حجاج می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، در واکنش به لغو حج تمتع، اظهار کرد: حکومت ریاض در میان امت اسلام خصوصا ملت بزرگ ایران اسلامی، سابقه ای سیاه و ناموفق در برگزاری مراسمات حج دارد.


حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: خصوصا در مراسم حج سال گذشته که حادثه تلخ منا اتفاق افتاد، بی کفایتی آل سعود برای همه جهانیان محرز شد.


وی گفت: آل سعود از گسترش نفوذ و قدرت دولت و ملت ایران ناراحت و عصبانی است. همچنین شکست های منطقه ای خود را در یمن و سوریه ناشی از حضور میدانی ایران اسلامی در جهت حمایت از ملل مستضعف مسلمان می داند و لذا به یقین مزاحمت در حج  را بهانه ای  برای جبران این  شکست ها می داند.


حسینی افزود: با توجه به این موضوع که یکی از شرایط مناسک حج، که در حرم امن الهی برگزار می شود، حفظ سلامتی و امنیت جانی مسلمانان است، باور ما این است که انجام حج ابراهیمی با وجود حکومت آل یهود در عربستان اقدام عملی نخواهد یافت.


امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: زیرا کارشکنی های حکام مغرور و بی کفایت سعودی که مصداق «صَدٌّ عَن سَبِيلِ اللَّهِ » است، سد راه حجاج می باشد.


این مقام مسئول تصریح کرد: در واقع شاخصه حج این است که باید امنیت، عزت و اقتدارآفرین باشد، در غیر اینصورت حفظ عزت و کرامت مهمتر از انجام حج در شرایط نامناسب است.


حسینی در پایان بیان کرد: ایران خواستار برگزاری حجی است که در پرتو آن عزت اسلام و مسلمین اعتلا یابد و برائت از کفار و مشرکین صورت گیرد.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد