Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب نماز جمعه هرات؛

برجام سرابی بود با وعده های توخالی/ ترامپ چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد


خطیب نماز جمعه هرات باشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: ترامپ چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از طنین خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش و توصیه کرد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به سوره مبارکه آل عمران آیه 120 اظهار داشت: بر طبق این آیه صبر ،استقامت، تقوا و پرهیزگاری شرط خنثی شدن تمام توطئه های دشمنان است.

جعفری گفت: صبر و استقامت و پایداری ملت ایران در طول دوران انقلاب دشمنان را سرکوب و آنان را واردار به شکست کرده است.

وی افزود: پیش از تشکیل انقلاب اسلامی، آمریکا یکه تاز  و ابرقدرت جهان بود و به نوعی همه جهانیان از این شیطان بزرگ هراس داشتند اما با پیروزی انقلاب و ایستادگی ملت در برابر این ابرقدرت هیمنه و هیبت او در جهان شکسته شد.

خطیب نماز جمعه هرات خاطر نشان کرد: امریکا برای جلوگیری از پیشرفت های انقلاب طرح ایران هراسی و تفرقه افکنی را راه اندازی کرده است و میخواهد با معرفی ایران به عنوان قطب تروریسم شکست های خود را در برابر ملت ایران جبران کند.

جعفری افزود: آمریکا میخواهد با گسترش ایران هراسی و اسلام هراسی در دنیا جلوی پیشروی انقلاب و اسلام را بگیرد و نگذارد کسی گرایشی به اسلام پیدا کند.

وی گفت: آمریکا از یک طرف از ایران میترسد و از طرفی مردم جهان را از ایران میترساند.

امام جمعه هرات گفت: پیشرفت های علمی ،سیاسی ،نظامی ،اقتصادی ایران بعد از انقلاب هراس را در دل دشمنان انقلاب ایجاد کرده است.

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: اگر در برابر توطئه های دشمنان صبر و استقامت نشان دادید دشمن میترسد ولی اگر تسلیم شدیم و حاضر به تعامل و مذاکره ،او این تعامل و مذاکره را پیروزی بزرگ برای خود قلمداد میکند، چیزی که بعد از برجام مشاهده کردیم.

وی افزود: عربده کشی های امروزه دشمنان اسلام و انقلاب  نشان از ترس و هراس آنان از ملت و رهبری است.

خطیب نماز جمعه هرات در ادامه به سخنان ترامپ اشاره و اظهار داشت: ترامپ چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد.

جعفری افزود: رئیس جمهور آمریکا با سخنان خود در این چند مدت روحیه استکبار ستیزی و نژاد پرستی را اعلام و اسلام هراسی را علنی کردند.

امام جمعه هرات گفت: امریکاییان با زدن دستبد به دستان پسر پنج ساله ایرانی علنا اعلام کردند که آنان از کودکان ما نیز میترسند.

وی با اانتقاد از بعضی سخنان که آب و نان مردم را به برجام گره زده اند اظهار داشت: رهبری در طول دوران مذاکره مخالفتی نکردند و گفتند با رعایت خط قرمزها به کارتان ادامه بدهیم ولی نباید از برجام به گونه ای تجلیل کرد که فکر کنیم راه حل تمام مشکلات با برجام و رابطه با آمریکا حل و فصل خواهد شد.

جعفری گفت: برجام یک سراب بود که جز وعده های تو خالی چیزی عاید مردم ایران نشد.

وی در خطبه دوم با تسلیت شهادت فاطمه (س) از همه شهروندان خواست که حرمت ایام فاطمیه را نگه دارند و حتی الامکان از برگزاری مراسم شادی بپرهیزند.

جعفری به افزایش تولید داخل اشاره و اظهار داشت: برای حمایت از تولید کنندگان داخلی واردات را به داخل کشور کنترل کنیم و با خرید محصولات ایرانی چرخه اقتصادی کشور را رونق بخشیم.

حجت الاسلام جعفری در پایان بااشاره به ثبت نام حوزه علمیه شهرستان از تمام والدین خواست که فرزندان را خود را برای حضور در مراکز علمیه تشویق و در این کار از همدیگر سبقت بگیرند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد