Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرماندار بافق:

بزرگراه یزد ـ بافق تا پایان سال تکمیل می شود


فرماندار بافق گفت: بیش از 20‌کیلومتر از 43 کیلومتر فاز سوم بهره‌برداری شده و بخشی از جاده نیز آماده بهره‌برداری است. با این روند، به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان، این جاده تا پایان سال، تکمیل می‌شود.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از همشهری، مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه تاکنون 20 کیلومتر از 43 کیلومتر فاز نهایی بزرگراه یزد- بافق بهره‌برداری شده است، اظهار می‌کند: عملیات انجام‌شده شامل 6 کیلومتر از منطقه کوهستانی مسیر است که تصور نمی‌شد چند ماهه خاکریزی و اجرا شود. بخشی از این مسیر آسفالت شده و منتظر نصب گاردریل برای بهره‌برداری است.

«محمدرضا نقصان‌محمدی» می‌افزاید: 4 کیلومتر از 17 کیلومتر بخش دشتی این جاده نیز با اصلاح نوع زیرسازی، آماده آسفالت است. امیدواریم تا پایان سال، این جاده به صورت کامل به بهره‌برداری برسد؛ چراکه سخت‌ترین جاده منطقه کوهستانی است که اجرا شده است.

وی اعلام می‌کند: تکمیل جاده یزد- بافق، از آذر سال قبل دنبال شد. سعی می‌کنیم تا پایان سال، مسئله‌ای به نام جاده یزد- بافق نباشد؛ در‌حالی‌که با اقدامات صورت گرفته، ایمنی این جاده به‌مراتب افزایش و آمار تصادفات به‌شدت کاهش یافته است.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان با تاکید بر اینکه نیمی از فاز دوم جاده یزد- بافق بهره‌برداری شده است، بیان می‌کند: این عملیات شامل 6 کیلومتر از سمت یزد در منطقه کوهستانی است که تمام شده و 20 کیلومتر منتهی به شهر بافق نیز باقی مانده است.

وی ادامه می‌دهد: به این ترتیب، 17 کیلومتر باقی مانده است که پل‌های آن اجرا و خاکریزی شده است؛ با این اوصاف، در مجموع، این فاز با پیشرفت 60 تا 70 درصدی اجرا شده است.

جاده یزد- بافق؛ سریع‌ترین پروژه عمرانی استان

فرماندار بافق از سرعت عمل و کیفیت اجرای فاز سوم بزرگراه یزد- بافق نیز ابراز رضایت می‌کند و می‌افزاید: 3 پیمانکار همزمان در حال تکمیل فاز سوم و بهره‌برداری نهایی این جاده هستند. می‌توان گفت این طرح سریع‌ترین طرح عمرانی استان است.

«محمد‌زاده رحمانی» ادامه می‌دهد: بیش از 20‌کیلومتر از 43 کیلومتر فاز سوم بهره‌برداری شده و بخشی از جاده نیز آماده بهره‌برداری است. با این روند، به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان، این جاده تا پایان سال، تکمیل می‌شود.

وی می‌افزاید: کیفیت اجرای طرح نیز قابل‌قبول است و پیمانکاران توانمند استان از‌جمله سازمان همیاری شهرداری‌ها و پیمانکاران اداره‌کل راه و شهرسازی مشغول تکمیل مسیر هستند.

اتمام طرح در گرو تأمین اعتبار

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان درباره اعتبار اجرای فاز سوم بزرگراه یزد - بافق می‌گوید: قرارداد اجرای این فاز 28 میلیارد تومان بود که پیمانکار در حال حاضر، 15 میلیارد تومان مطالبه دارد؛ یعنی این پروژه بدون اعتبار به این مرحله رسیده و هنوز پیش‌پرداخت پیمانکار پرداخت نشده است و با دست خالی کار را پیش برده‌ایم.

«محمدرضا نقصان‌محمدی» می‌افزاید: در صورت معمول و با تامین اعتبار، می‌توان در مدت یک سال، طرح را تمام کرد که در این مدت، پیشرفت خوبی حاصل شده است و نگرانی بابت تکمیل بزرگراه وجود ندارد.

وی درباره کاهش خطرات جاده نیز می‌گوید: این بزرگراه هنوز افتتاح رسمی نشده، اما هدف ما تسهیل تردد شهروندان است و هر بخشی از کار تکمیل شود، زیر بار ترافیک خواهد رفت که این اتفاق از زمان آغاز اجرای فاز سوم انجام شده است.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد