Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/

بسیج؛ درخت تنومند 37 ساله انقلاب


سست کردن خاکریزهای دفاع از استقلال، عزت و ارزشهای ملت ایران از سوی هرکس انجام پذیرد؛ آن فرد یا جریان خواسته یا ناخواسته آگاهانه یا نا آگاهانه با دشمنان این انقلاب و ملت همراه شده است.بدیهی است که ملت این افراد را نخواهند بخشید.

سرو ابرکوه؛

در سالروز تشکیل بسیج؛ این شجره طیبه که توسط حضرت امام خمینی(ره) کاشته شد و با خون هزاران زن و مرد از ابتدای کاشت نهال تا تنومند شدن این شجره آبیاری شد و تاکنون یکی از بازوان انقلاب اسلامی در حل مشکلات می باشد لازم دیدیم در مورد مؤلفه های تنومندی این شجره طیبه و عواملی که باعث شده بسیج خار چشم دشمنان باشد نکاتی خدمت خوانندگان عزیز عرض کنیم.

بسیج سازمانی است مردم نهاد که در تاریخ 5آذر1358 به دستور حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد که مأموریت آن جذب و آموزش عمومی آحاد مردم و سازماندهی و تجهیز و بكارگیری آنان در رده های مقاومت بمنظور تشكیل ارتش بیست میلیونی و مقاومت مردمی در دفاع از كشور و انقلاب و دست آوردهای آن می باشد.

حضرت امام(ره)در مورد بسیج فرمودند: بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده اند.

بسیج؛خار چشم دشمنان انقلاب
دلایل دشمنی مخالفان و معاندان انقلاب با بسیج  را باید در اندیشه و تفکر و مؤلفه هایآن جست و جو کرد.در اینجا به صورت مختصر و تیتر وار به تعدادی جند از این مؤلفه ها اشاره خواهیم کرد:

1.خدا محوری

2.ولایت مداری

3.حق گرایی

4.تکلیف گرایی

5.نگرش وسیله ای به قدرت(مخالف نگرش هدفی به قدرت)

6.عقل گرایی

7.ایثار کامل در راه هدف

8.برخورداری از نگرش جهادی

با بررسی هریک از این مؤلفه ها میتوان به این نتیجه رسید که هر اقدامی که دشمنان این انقلاب میخواهند در جهت تضعیف انقلاب و در آخر نابودی انقلاب انجام دهند بسیج با تکیه بر این مؤلفه ها به عنوان یکی از بازوان توانمندو پر قدرت این انقلاب اقدامات خبیثانه دشمنان را دفع میکند.

در پایان لازم است این نکته را متذکر شوم که سست کردن خاکریزهای دفاع از استقلال,عزت و ارزشهای ملت ایران از سوی هرکس انجام پذیرد؛ آن فرد یا جریان خواسته یا ناخواسته آگاهانه یا نا آگاهانه با دشمنان این انقلاب و ملت همراه شده است.بدیهی است که ملت این افراد را نخواهند بخشید.

علی شمس اسفندآبادی




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 1.5 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد