Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یاداشت/ محمدی

بصیرت عاشورایی


برخورداری از بصیرت حسینی راهنمای شناخت جبهه حق و باطل در هر زمانه ای است.

به گزارش سرو ابرکوه، عرصه نبرد حق و باطل همیشه در تاریخ وجود داشته و یکی از بزرگترین عرصه های آن صحنه کربلا و واقعه عاشورا است که برای هر زمانی یک شاخص به شمار می رود. همه انسان ها با هر مکتب و طرز فکری و نحله اعتقادی یا در جبهه حق هستند یا باطل.


اساساً ما در این رابطه حد وسط و یا نسبتاً حق و نسبتاً باطل نداریم و بر این منوال انسان و مکتب بی طرف نداریم، چه آن که تمام بی طرف ها در جبهه باطل قرار می گیرند.


حمایت از جبهه حق؛ لازمه حسینی شدن
ما امروز اگر از جبهه مستضعفان عالم در برابر مستکبران حمایت کنیم، در جبهه حق و گروه حسینیان زمانه قرار می گیریم.


سکوت در مقابل ظلمِ ظالمان برخلاف حرکت و آرمان حسینی است و کسی که داعیه طرفداری از سیره و مرام حسینی دارد نمی تواند جزو بی طرف ها باقی بماند چرا که یا در گروه حق باید قرار گیرد یا گروه باطل و حد وسطی در این خصوص وجود ندارد.


ما هم امروز به تاسی از نهضت عظیم سیدالشهدا(ع) اگر در مسیر حق گام برداریم قطعاً عاقبت به خیر شده و در واقع سوار بر کشتی نجاتی شده ایم که ما را به سرمنزل مقصود می رساند.


سازش جبهه حق با جبهه باطل ناممکن است
از آغاز جریان خلقت تاکنون و تا پایان جهان دو خط متقاطع به موازات هم کشیده شده اند که هیچ وقت با هم به تفاهم نمی توانند برسند، چه آن که سازش این دو مانند سازش آب و آتش ناشدنی است؛ همین الآن هر کدام از ما در یکی از این دو جبهه قرار داریم.


امروز هم چه در سطح منطقه و چه به طور کلی در سطح جهانی شاهد صف آرایی جبهه حق و باطل هستیم، به ویژه در منطقه شاهدیم که گروه های تروریستی و تکفیری با حمایت آمریکا و اسراییل و رژیم های مرتجع منطقه به ویژه عربستان سعودی جبهه باطل را تشکیل داده و در برابر جریان مقاومت اسلامی که همانا جبهه حق است، نبرد شدید و تمام عیاری را به راه انداخته اند...


یزیدیان زمانه در سوریه و عراق جنایت می آفرینند
امروز در سوریه و عراق مشاهده می کنیم که جبهه مرتجع منطقه با حمایت جبهه کفر و استکبار جهانی چگونه دست به کشتن انسان های بیگناه می زند و حقیقتاً این مزدوران عربستان و دیگر کشورها در این مناطق همان یزیدیان روزگار هستند، که به هیچ کس رحم نکرده و جنایات بزرگی می آفرینند.


بصیرت حسینی راهنمای شناخت جبهه حق و باطل در هر زمانه ای است
چه بسا فردی در روضه سیدالشهدا (ع) اشک بریزد، نذر هم بدهد، سینه هم بزند ولی عملاً در جبهه باطل باشد، همان طور که در زمان پهلوی نیز خود شاه مجلس روضه برگزار می کرد و آخوندهای درباری هم برایش روضه میخواندند.


در دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس هم شاهد بودیم، که خیلی ها، مجلس روضه و نماز شبشان ترک نمی شد و حتی مستحبات را به طور کامل انجام می دادند، اما حتی یک روز هم جبهه نرفتند و بعضاً جبهه ای ها را هم تخطئه و تخریب می کردند.


راه سومی وجود ندارد!
قرآن هم در طول تاریخ تنها دو خط فکری را به رسمیت می شناسد؛ یکی راه روشن حق و دیگری مسیر تاریک باطل که از آنها گاه با تعبیر رشد و غی وگاه با تعبیر یمین و یسار نام می برد و اساساً در نزد خدای متعال به غیر از این دو راه، راه میانه و سومی وجود ندارد.


البته راه وسط که در حدیث آمده است (خیر الامور اوسطها) در اختلافات درونی جبهه حق معنی پیدا می کند، آنجا که گاهی حتی خود اختلاف امت رحمت محسوب می شود و لذا نسبی بودن خوب و بد هم تنها در درون جبهه حق قابل پیاده شدن است.


بیان ماندگار شهید آوینی؛ ره توشه ای برای همیشه
امروز شمر زمان ما آمریکا و اسراییل و هم پیمانان و هم پیاله گان آن ها هستند و لذا باید گفت که در شرایط کنونی ارزش یک شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و یک اقدام عملی بر علیه این شمرهای زمان، از ریختن یک مشک اشک برای حضرت سید الشهدا(ع) نیز بالاتر است.


کما این که نوشتن یک مقاله در دفاع از ملت فلسطین، مثل شمشیر زدن در رکاب امام حسین است و یا ساخت یک کلیپ در افشای جنایات اسرائیل به مثابه خطبه امام زین العابدین بر بالای چوب های دربار یزید است.


بنابر برخی آمارها هر سال بیش از سیصد میلیارد تومان خرج سفره های حسینی می شود که می شود بخشی از آن صرف برنامه های فکری و فرهنگی و تبین اندیشه های حسینی کرد.


به امید آن روز


حجت الاسلام احمد محمدی بنچناری




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد