Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

سیاست زدگی تا کجا؟!

بنیاد نخبگان یا باشگاه سیاست ورزی؟یزد نخبه نداشت!


براستی در یزد قحط الرجال بوده که یک فرد سیاست زده با گرایشات آشکار حزبی و جناحی به عنوان نخبه مردم یزد جا زده می شود؟

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از عصر فرهنگ؛ سفر روحانی به یزد حاشیه های پر رنگ تر از متنی داشت. شاید به خاطر اینکه متن این سفر چیزی جز وعده های پوچ و واهی نبود و شاید هم به خاطر اینکه عده ای عادت کرده اند صرفاً حاشیه بسازند تا اذهان را از موضوعات اصلی منحرف کنند.


در همین راستا مسئولین دولتی روز گذشته و در جریان سفر روحانی به یزد، فردی که در سینه چاکی اصلاحات و دولت یازدهم و همچنین حمله به منتقدان شهره است را به عنوان نخبه جا زدند تا مجیزگویی دولت را(که تا کنون در گاهنامه خود منتشر می کرد) حضوری به عرض رئیس جمهور برساند. شاید با این خودشیرینی بعضی ها هم بتوانند قبایی برای خود بدوزند.


این فرد که فعالیت در کمیته انقلاب هم جزء سوابقش ذکر می شود در ابتدا از لغو تحریم ها آن هم به وسیله فتح الفتوح برجام سخن می گوید، بی آنکه بگوید کدام تحریم ها لغو شده اند، این فتح الفتوح چه بوده که دولت روحانی حاضر نیست جزئیات آن را حتی به اطلاع نمایندگان مردم برساند و اینکه در برابر این تحفه قرن چه داده ایم و این برجام چه سودی برای ما داشته است.


وی همچنین از دولتی که منتقدان خود را بی سواد، بی شناسنامه، معدود، از جای خاص تغذیه شده و ... لقب داده و آن ها را به جهنم حواله می کند به عنوان دولت انتقادپذیر یاد می کند بی آنکه مشخص کند از این دروغ آشکار چه منفعتی می برد. اگر یک بار مقالاتی که وی می نویسد خوانده باشید به راحتی در می یابید چه سوء استفاده هایی از آیات قرآن و روایات معصومین می کند، اما وقتی پای عمل می رسد فراموش می کند که «الکذب حرام ولو بالمزاح»


در ادامه اظهارات کذب این فرد، وی از عدم برخورد امنیتی با کارگران هم تجلیل می کند. هر چند با سابقه امنیتی خود این فرد و البته سن و سالی که دارد بعید است نداند که وزیر کار دولت فعلی همان مقام عالی رتبه امنیتی در دوره های اصلاحات و سازندگی است.


طبیعی است که مطالبه حقوق عقب افتاده کارگران استان، انتقاد از قفل هایی که روحانی بر کارخانه های یزد زده، کارگران بیکار همه و همه در چنین برنامه از پیش طراحی شده ای جای خود را به تعریف و تمجید از رئیس دولت اصلاحات و درخواست برای رفع حصر می دهد.


اما شاید بی انصافی وی در اظهاراتی متجلی می شود که بی توجه به هزینه های میلیونی در استقبال از روحانی مدعی می شود خود و جریان ورشکسته اش با «صرف هزینه های گزاف» به دنبال جمع کردن مردم نبوده و نیستند. فرضا که در جریان اتوبوس هایی که برای استقبال از روحانی از شهرستان های دیگر بسیج شده اند نبوده، فرضا که در مراسم هم حضور نداشته و حضور دانش آموزان را ندیده، ولی براستی برای نان خریدن هم از منزل بیرون نرفته تا بنرهای متعدد روحانی در سطح شهر یزد را ببیند؟! یا اینکه به روی مبارک نیاورده است.


هر چند به فردی که عمری است به این اظهارات و هتاکی ها عادت کرده نمی توان خرده ای گرفت. به هر ترتیب او هم بازیچه سناریویی شده که دولت ترتیب داده. همان سناریویی که قصد دارد با جنجال آفرینی مردم را از موضوعات روز کشور نظیر رکود، بیکاری، تورم، برجام و قراردادهای نفتی منحرف کند.


باید از مسئولین گله داشت. مسئول بنیاد نخبگان باید توضیح دهد چگونه در شهر یزدی که به دارالعلم شهره است فردی را با این ویژگی ها به عنوان نخبه معرفی کرده است. باید مشخص شود در وی چه ویژگی به عنوان نخبه مشاهده شده است. باید آبروی مردمی که با معرفی چنین فردی به عنوان نخبه به آن ها توهین شده است احیا شود.

انتهای پیام/
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد