Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدیرکل کمیته امداد استان یزد مطرح کرد

بهره‌مندی 100 هزار نیازمند از خدمات کمیته امداد استان یزد


مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: حدود 100 هزار نفر از اقشار نیازمند و مددجویان تحت حمایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد در این دیدار بابیان گزارشی از عملکرد این نهاد گفت: حدود 100 هزار نفر از اقشار نیازمند و مددجویان تحت حمایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی افزود: تلاش کمیته امداد کاهش پرداخت کمک‌های بلاعوض و افزایش اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان و توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه کمیته امداد به‌عنوان اورژانس اجتماعی عمل می‌کند، گفت: نیازمندان پس از ورود به کمیته امداد در مدت‌زمان مشخص از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند و بعد از رسیدن به خودکفایی اقتصادی به‌تدریج از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات فرهنگی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت بیان کرد: تمامی فعالیت‌های کمیته امداد پیوست فرهنگی دارد و تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی مددجویان از برنامه‌های اصلی این نهاد است.

علیزاده با اشاره به رشد 35 درصدی کمک‌های مردمی در سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: امسال جشن ملی معنوی نیکوکاری با شعار «جوانه لبخند می‌کاریم» از روز 16 اسفند به مدت سه روز در مدارس، پایگاه‌های کمیته امداد در سطح شهر و میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه بیش از دو هزار پایگاه در جشن نیکوکاری سال جاری هدایای نیکوکاران یزدی را در سطح استان دریافت می‌کنند، یادآور شد: مردم نوع‌دوست استان یزد سال گذشته حدود دو میلیارد تومان به‌صورت نقد و کالا به پایگاه‌های جشن نیکوکاری اهدا کردند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی در جامعه گفت: کمیته امداد یادگار ارزشمند امام (ره) است و هرروز به اهمیت و عظمت آن افزوده می‌شود.

وی بابیان اینکه امام (ره) عاشق خدا و خدمت به بندگان خدا بود، افزود: روحیه محرومیت‌زدایی ازجمله خصوصیات بارز امام خمینی (ره) بود و رسیدگی به وضعیت معیشت مردم از اصلی‌ترین دغدغه‌های ایشان بود.

امام‌جمعه یزد ادامه داد: توجه و دلسوزی نسبت به بندگان خدا در امور معنوی و مادی و همچنین رسیدگی و سرکشی به فقرا در مناطق محروم و روستایی از توصیه‌های امام (ره) بود.

 آیت‌الله ناصری با تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به نیازمندان گفت: حرکت و تلاش کمیته امداد باید به خودکفایی نیازمندان وزنان سرپرست خانوار منجر شود.

وی بابیان اینکه خدمت به مستضعفان موجب برکت و بقای انقلاب اسلامی است، افزود: برخورد مناسب با نیازمندان و جلب رضایت بندگان خدا و رفع مشکل آنان در سرلوحه کارها قرار داده شود.

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد